Bu araştırma ile üniversite öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumları, mobil uygulamaların dil öğrenimine katkıları ve çeşitli değişkenlere bağlı olarak mobil uygulama kullanım yetkinliklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada, üniversite öğrencilerinin mobil öğrenmeye karşı tutumları, mobil uygulamaların dil öğrenimine katkıları ve mobil uygulama kullanım yeterlilikleri cinsiyete, yaşa, sınıfa ve mobil uygulamaya bağlı olarak incelenmektedir. Bulgular, üniversite öğrencilerinin mobil öğrenmeye karşı tutumlarının, mobil uygulamaların dil öğrenimine katkılarının ve mobil uygulama kullanım yeterliliğinin kullanılan cinsiyete, yaşa, sınıfa ve mobil uygulamalara göre önemli ölçüde farklılık göstermektedir. Buna göre, kadınlar yetkinlik açısından kendilerini erkeklerden daha iyi görüyorlar. Mobil uygulama kullanım yetkinliği açısından yaşa bağlı farklılıklar da görülmektedir. 23-26 yaş grubu kendisini 18-22 grubuna göre daha yeterli mobil uygulama kullanım yetkinliği olarak görmektedir. Sınıfa göre, 1. sınıf öğrencilerinin tutumları diğer sınıflara göre daha düşüktür.4. sınıf öğrencilerinin tutumları sınıftakinden 3.daha yüksek 2.ve.Çalışmanın bulguları, üniversite öğrencilerinin mobil öğrenmeye karşı tutumlarının, mobil uygulamaların dil öğrenimine katkılarının ve mobil uygulama kullanım yetkinliğinin çeşitli değişkenlere göre değiştiğini ortaya koyuyor. Özellikle salgın sürecinde mobil öğrenmeye yönelik tutum farklılıklarının kaynakları göz önünde bulundurularak eğitim ve öğretim uygulamalarına gidilir.
Mobile learning Attitude Proficiency Language Teaching Language Learners
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |