Araştırmanın amacı eğitimde veriye dayalı yönetim uygulamalarının değerlendirilmesidir. Araştırma nitel betimsel tarama modelindedir. Veriyi bilgiye dönüştürmek için beş yöntem belirlenmiştir; veri analizi, istişare, kıyaslama, tecrüve ve saha analizi Veri hedef belirleme, karar, planlama, örgütleme, eşgüdüm ve control süreçleri ile ilişkilendirilmiştir. Farklı veriler algı yönetimi, katılımcı yönetim, kurumsal performans göstergesi, tanılama ve yönlendirme gibi işlevlere sahiptir. Yöneticiler akademik performans, algı, demografik, öğretimsel ve uygulama öncesi görüş verilerinden yararlanmaktadırlar. En işlevsel veriler algı, demografik ve öğrenci başarı verileridir. Verinin kullanım amaçları hesap verebilirlik, yaygunlaştırma, öğretimsel planlama, iletişim, risk analizi ve yönlendirmedir. Veri yönetsel karar süreçlerinde gerekçelendirme ve yön verme gibi işlevlere sahiptir. Veri kaynakları makro, mezo ve mikro düzey öğrenme analitiği, veri depolama ve yedekleme, gerçek zamanlı veri akışı, erişilebilirlik, hız, davranış yönetimi, kestirim, dijital dönüşüm, eş zamanlı ve geri bildirim kontrolü, kanıta dayalı ve bireyselleştirilmiş öğrenme ve sanal öğrenme süreçlerinin geliştirilmesi işlevlerine sahiptir. Karşılaşılan sorunlar senkronizasyon, sahte korelasyon, veriye erişim, dokümantasyon, büyük veri, veri gizliliği, güvenilirlik, veri okuryazarlığı, veriden değer yaratma, yığın very, veri yönetimi ve kültürü, üst veri ve ağ bağımlılığıdır. Çözüm önerileri kurumsal örgütlenme, durumsal liderlik, ulusal politika, işlevsel arşivleme, ölçek veri marketi, temsili deneyim, veri aktarımında otomasyon, veri ekosistemi, veriye dayalı karar destek mekanizmaları ve yetkilendirmedir.
Öğrenme analitiği üst veri veri yönetimi veriye dayalı yönetim büyük veri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |