Ürünlerin müşterilerin ihtiyaçlarını ve
gereksinimlerini karşılayacağından emin olmak için müşterilerle yakın çalışmak
önemlidir. Duygusal tasarım, kullanıcıların ihtiyaç ve deneyimlerine odaklanan
duygusal tepki ve tasarım görünümü arasındaki ilişkidir. Duygusal tasarım,
yalnızca işlev, biçim ve kullanılabilirlik tarzıyla değil, aynı zamanda
kullanıcılar için ihtiyaç ve talepler üzerine odaklanıp müşterinin sesini
yakalayarak, tüketici memnuniyeti sağlayan ürünler tasarlamaktır. Kansei
Mühendisliği, müşterilerin hislerini tasarım parametrelerine dönüştürmek için
kullanılan yöntemlerden birisidir. Müşteri algılarından en çok etkilenen
sektörlerden birisi de mobilya sektörüdür. Literatürde yapılan çalışmalar
incelendiğinde mobilya endüstrisinin anlamlı bir büyüme ivmesi yakalamasına
rağmen, müşterilerin duygusal ihtiyaçlarını dikkate alarak eş zamanlı olarak en
kısa sürede, en yüksek kalitede ve en düşük maliyetle ürün tasarımı yapabilen
bir yapı bulunmadığı anlaşılmaktadır. Yapılan çalışmada mobilya ürünlerinden bebek beşiği tasarım
stratejisinin oluşturulmasında, kullanıcıların genel tercihlerini etkileyen
hisler ve ürünler arasındaki ilişkileri belirlemek için Kansei
mühendisliği ve Temel Bileşenler
Analizi (TBA / Principal Component Analysis - PCA) kullanan bir yapı
önerilmiştir. Önerilen yapıda faktör grupları oluşturularak değişken sayısı
azaltılarak müşteriler ve bebek
beşiği arasındaki algısal ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmıştır.
It is important to work closely with
customers to ensure that products will meet the needs and requirements of
customers. Emotional design is the relationship between the emotional response
and design appearance that focuses on the needs and experiences of users.
Emotional design is to design products that provide consumer satisfaction by
focusing not only on the function, form and usability but also on the needs and
demands for the users and capturing the voice of the customer. Kansei
Engineering is one of the methods used to transform customers' feelings into
design parameters. The furniture sector is one of the most affected by customer
perceptions among other sector. Although the furniture industry has achieved a
significant growth momentum, in the literature, it is understood that there is
no structure that can design products in the shortest time, with the highest
quality and lowest cost by considering the emotional needs of the customers. In
the study, a structure that uses Kansei Engineering and Principal Component
Analysis (PCA) is proposed to determine the relationships between the products
and the feelings affecting the general preferences of the users in developing
the baby cradle design strategy. This study is aimed to determine the
perceptual relationships between the customers and the baby cradle by creating
factor groups which reduce the number of variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Endüstri Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |