Hizmet alanında faaliyet gösteren turizm işletmeleri, gelişmekte olan ülkeler için olduğu kadar, gelişmiş ülkeler için de oldukça önemli bir sektördür. Turizm sektörünün ülke ekonomisine olan katkısı göz önünde bulundurulduğunda, bu sektörde rekabetin acımasız olması kaçınılmazdır. Hizmet sektöründe rekabet edilebilirliğin en önemli şartlarından biri, nitelikli işgücüdür. İşletmeler nitelikli işgücüne sahip olabilmek için iyi eğitim almış ve iyi yetişmiş personelle çalışmak ister. İyi eğitim almış olmak için eğitim sürecinin önemi kadar, staj ve uygulama dönemleri de oldukça büyük bir önem arz etmektedir. Nitelikli öğrenci yetiştirmek amacıyla ilk kez Sakarya Üniversitesi tarafından oluşturulan 3+1 Eğitim Modeli kapsamında öğrencilerin, akademik takvim dönemi içerisinde işletmelerde çalışarak daha kaliteli bir eğitim almalarının sağlanması amaçlanmıştır. Araştırmada uygulamaya giden öğrenciler hakkında yöneticilerin bakış açılarını ve düşüncelerini anlamaya yönelik olarak bir çalışma yapılmış olup, mevcut durumun değerlendirilmesi,
sorunların tespit edilerek çözüm önerilerinin sunulması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi seçilmiş olup, veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. 3+1 Eğitim Modeli kapsamında çeşitli illerde faaliyet gösteren işletme yöneticileri ile görüşülerek modele ve sürece ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Yöneticilerin görüş ve önerileriyle model tekrar değerlendirilecek ve uygulama eksiklikleri giderilmeye çalışılacaktır.
Mesleki Turizm Eğitimi 3+1 eğitim modeli Turizm İşletmeleri sektör
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.