Enformasyon ve iletişim teknolojilerinde meydana gelişmeler, toplumsal hayatı derinden etkilediği gibi
insanların ulusal ve uluslararası arenada gerçekleşen olaylar hakkında enformasyona erişim yollarında da
gözlemlenebilir farklılıklar meydana getirdi. Çağımızın en önemli iletişim aracı olan İnternet'in küresel
ölçekte hızlı bir şekilde yaygınlaşması geleneksel medyanın toplumlar içerisindeki konumunu derinden
sarstı. Özellikle geleneksel gazete, enformasyon ve iletişim teknolojilerinde yaşanan bu denli hızlı
gelişmelerden en çok etkilenen bir medya türü oldu. Gazetelerin tirajları günden güne düşmeye, gazeteciler
işlerini kaybetmeye ve gazeteler yeni enformasyon ve iletişim araçları ile rekabet edemeyerek birer birer
kapanmaya başladı. Gazeteler bu durum karşısında, toplum içerisinde sahip oldukları konumlarını
koruyabilmek ve yeni enformasyon ve iletişim araçları özelinde İnternet karşısında varlıklarını
sürdürebilmek için yeni arayışlar içerisine girdiler. Bu çerçevede dünyanın çeşitli yerlerinde geleneksel
gazeteler, QR kodu gazete sayfalarında bulunan haberler ile ilişkilendirerek okurlarına yepyeni bir gazete
yepyeni bir gazete okuma deneyimi sunmaya başladı. Böylece gazete okurları, hem dijital hem de analog
iletişim teknolojilerinin beraberce kullanılabildiği yeni bir iletişim aracını kullanabilme fırsatını elde etmiş
oldu. Türkiye’de ise geleneksel gazetelerde QR kod kullanımı, gazete sayfalarında bulunan reklamlar ile
sınırlı kaldı ve yaygınlık kazanamadı. Bu çalışmanın amacı, geleneksel gazetelerde QR kod kullanımının
hem okurlar hem de gazetecilik pratikleri bakımından irdelenmesi ve konunun öneminin iletişim
bilimcilerin dikkatine sunulmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.