Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF USER-GENERATED CONTENT ON BIRGI HISTORICAL CITY IN THE CONTEXT OF CULTURAL IDENTITY AND AUTHENTICITY PERCEPTION: THE CASE OF TRIPADVISOR

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 2, 521 - 537, 31.12.2023
https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1354067

Öz

In today's world, the advancement of technological capabilities in various fields, including tourism, along with the increase in the number of users, offers individuals the opportunity to share their experiences and expertise. The inability to pre-experience tourist products and the concurrent nature of consumption inevitably drive individuals to seek the experiences of others who have previously encountered such products before making their own holiday choices. In this regard, TripAdvisor, a travel website, stands out as a leading platform for sharing experiences and providing information about destinations. The aim of this study is to analyze user-generated content on TripAdvisor related to Birgi Historical Town. To achieve this goal, a qualitative research method, content analysis, was employed to analyze a total of 196 user-generated contents from 2013 to 2023 concerning İmam-ı Birgivi Cemetery, Birgi Aydınoğlu Mehmet Bey Mosque, and Birgi Çakırağa Mansion. The analyzed content was categorized based on the context of cultural identity and uniqueness perception. The study results indicate a significantly higher proportion of positive content compared to negative content. In total, 101 user-generated contents were identified and categorized according to sub-dimensions of cultural identity and uniqueness perception.

Kaynakça

  • Adams, M. K., (2008). Cultural tourism. Darity, W.A. (Ed.). International Encyclopedia of the Social Sciences. USA: MacMilan.
  • Amaral, F., Tiago, T., ve Tiago, F., (2014). “User-generated content: tourists’ profiles on Tripadvisor”, International Journal of Strategic Innovative Marketing, 1(3), 137-145.
  • Aylan, S. ve Kaya, İ., (2020). “Bir Hüzün Turizmi Destinasyonu Olarak Ulucanlar Cezaevi Müzesi Ziyaretçilerinin Elektronik Yorumlarının İçerik Analizi”, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 488-504.
  • Balıkoğlu, A., Yıldırım, H. U., ve Hacıoğlu, N., (2020). “Turist Rehberlerine Yönelik Elektronik Yorumların İçerik Analizi: Tripadvisor Örneği”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 385-401.
  • Bauman, Z., (1998). Postmodern Etik (1. Basım). (A. Türker, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Belli̇, S., ve Çolak, O., (2019). “Şanlıurfa'nın Turistik Çekim Unsurlarına Yönelik Ziyaretçi E-Yorumlarının Analizi: Tripadvisor Örneği”. Journal of Academic Value Studies, 3(15), 444-457.
  • Cassar, M. L., Caruana, A., ve Konietzny, J., (2020). “Wine And Satisfaction With Fine Dining Restaurants: an Analysis of Tourist Experiences from User Generated Content on Tripadvisor”. Journal of Wine Research, 31(2), 85-100.
  • Çetin, T., (2010). “Cumalıkızık Köyünde Kültürel Miras ve Turizm Algısı”, Milli Folklor, 11(87), 181-190.
  • Duran, E., (2011). “Turizm, Kültür ve Kimlik İlişkisi; Turizmde toplumsal ve Kültürel Kimliğin Sürdürülebilirliği”, İstanbul Ticaret Odası Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (19) 291-313.
  • Dülgaroğlu, O., ve Atay, L., (2019). “Troya Ören Yeri'nin Destinasyon Kişiliği”, Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(1), 147-161.
  • Ezzatirad, H., (2014). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşteri Satın Alma Karar Sürecinde Etkisi: Ankara’daki Devlet Üniversitelerinin İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri Öğrencileri Arasında Bir Uygulama, (Yayınlanmamış) Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Handler, R., ve Saxton, W., (1988). “Dyssimulation: reflexivity, narrative, and the quest for authenticity in" living history". Cultural Anthropology, 3(3), 242-260.
  • Hortaçsu, N., (2007). Ben Biz Siz Hepimiz; Toplumsal Kimlik ve Gruplararası İlişkiler. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Kolar, T., ve Zabkar, V., (2010). “A consumer-based model of authenticity: An oxymoron or the foundation of cultural heritage marketing?”, Tourism management, 31(5), 652-664.
  • Korkmaz, H., (2020). “Troya Müzesi Elektronik Ziyaretçi Yorumlarının Hizmet Özellikleri, Memnuniyet ve Tavsiye Açısından İncelenmesi”, Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 4(1), 43-56.
  • Köroğlu, A. ve Geyik, S., (2011). “Otel İşletmelerinin Web Sayfalarının İçerik Analiziyle Değerlendirilmesi: Karşılaştırmalı Bir Çalışma”, 1. Uluslararası Turizm ve Otelcilik Sempozyumu (29 Eylül-1 Ekim 2011), Beyşehir/Konya, 253-265.
  • Köroğlu, Ö., Dumanlı, Ş., Şalk, S., İnanır, İ., Gürsoy, H., Karataş Bahar, A. ve Özgöller, G., (2017). “Müzelere Yönelik Olumsuz Kullanıcı Güdümlü İçerik Çözümlemesi: Tripadvisor.Com Örneği”, Journal of Recreation and Tourism Research, 4(3), 29-48.
  • Mancı, A. R., ve Tengilimoğlu, E., (2021). “Tripadvisor Ziyaretçi Yorumlarının İçerik Analizi: Göbeklitepe Örneği”, Türk turizm araştırmaları dergisi, 5(2), 1525-1545.
  • Mayring, P., (2011). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. (Çev: Adnan Gümüş, M. Sezai Durgun). Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • Miguéns, J., Baggio, R., ve Costa, C., (2008). “Social Media and Tourism Destinations: Tripadvisor Case Study”, Advances in tourism research, 26(28), 1-6.
  • Öğülmüş, S., (1991). “İçerik çözümlemesi”, Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 213-228.
  • Öter, Z. ve Özdoğan, O.N., (2005). “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 127-138.
  • Özen, İ. A., (2021).” Text Mining in Conservation of World Heritage Sites: Case of Göreme National Park and Cappadocia Rocky Sites”, Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 6(1), 37-44.
  • Sedmak, G., ve Mihalič, T., (2008). “Authenticity in Mature Seaside Resorts”, Annals of tourism research, 35(4), 1007-1031.
  • Sharpley, R., (2006). Travel and Tourism, London- Thousand Oaks- New Delhi: Sage Publications.
  • Starr, Jr. R., (2011). The Certification of Authenticity: Effects on Product Perception. The University of Auckland, Doctor of Philosophy in Marketing, Auckland.
  • Stoleriu, O. M., Brochado, A., Rusu, A., ve Lupu, C., (2019). “Analyses of Visitors’ Experiences in a Natural World Heritage Site Based on Tripadvisor Reviews”, Visitor Studies, 22(2), 192-212.
  • Tian, D., Wang, Q., Law, R., ve Zhang, M., (2020). “Influence of Cultural İdentity on Tourists’ Authenticity Perception, Tourist Satisfaction, and Traveler Loyalty”, Sustainability, 12(16), 6344.
  • ‘TripAdvisor’, (2023). https://www.tripadvisor.com.tr, 25.06.2023.
  • ‘Tripadvisor Hakkında’, (2023). https://tripadvisor.mediaroom.com/tr-about-us, 20.06.2023.
  • Uslu, A. ve T. Kiper., (2006). “Turizmin Kültürel Miras Üzerine Etkileri: Beypazarı/Ankara Örneğinde Yerel Halkın Farkındalığı”, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 3 (3): 305-314.
  • Yaylı, A. ve Bayram, M., (2012). “E-wom: The Effects of Online Consumer Reviews on Purchasing Decisions”, International Journal of Marketing and Advertising.7 (1), 51-64.
  • Yi, X., Fu, X., Yu, L., ve Jiang, L., (2018). “Authenticity and Loyalty at Heritage Sites: The Moderation Effect of Postmodern Authenticity”. Tourism Management, 67, 411-424.
  • Yoo, K. H. ve Gretzel, U., (2009). Comparison of deceptive and truthful travel reviews. Information and Communication Technologies in Tourism. ENTER 2009, Proceedings of the International Conference in Amsterdam. Netherlands. 37-47.
  • Wang, N., (1999). “Rethinking Authenticity in Tourism Experience”, Annals of tourism research, 26(2), 349-370.

BİRGİ TARİHİ KENTİNE YÖNELİK KULLANICI GÜDÜMLÜ İÇERİKLERİN KÜLTÜREL KİMLİK VE ÖZGÜNLÜK ALGISI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: TRIPADVISOR ÖRNEĞİ

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 2, 521 - 537, 31.12.2023
https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1354067

Öz

Günümüzde turizm de dahil olmak üzere pek çok alanda teknolojik imkanların gelişmesi ve kullanıcı sayısının artması, bireylere yaşadıkları deneyimleri ve tecrübeleri paylaşma imkânı sunmaktadır. Turistik ürünlerde önceden deneyimlemenin mümkün olmaması ve eş zamanlı tüketimin söz konusu olması, bireylerin tatil tercihlerini yapmadan önce daha önce deneyimlemiş bireylerin tecrübelerine başvurma eğilimini kaçınılmaz kılmaktadır. TripAdvisor seyahat sitesi bu noktada en fazla deneyimin paylaşıldığı ve bir destinasyona yönelik bilgi sağlama açısından önde gelen bir paylaşım sitesi olarak varlığını sürdürmektedir. Bu bağlamda, çalışmanın amacı Birgi Tarihi Kenti’ne yönelik TripAdvisor seyahat sitesinde yer alan kullanıcı güdümlü içeriklerin çözümlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, TripAdvisor seyahat sitesinde yer İmam-ı Birgivi Kabristanı, Birgi Aydınoğlu Mehmet Bey Camii ve Birgi Çakırağa Konağı’na yönelik 2013-2023 yıllarına ait toplamda 196 kullanıcı güdümlü içerik saptanmış ve bir nitel araştırma yöntemi olan içerik çözümlemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çözümlemesi yapılan içerikler kültürel kimlik ve özgünlük algısı bağlamında değerlendirilerek kategorilere ayrılmıştır. Araştırma sonucunda, olumlu içeriklerin olumsuz içeriklerden bir hayli yüksek olduğu görülmektedir. Toplamda 101 kullanıcı güdümlü içerik saptanmış ve kültürel kimlik ve özgünlük algısı alt boyutları kapsamında kategorilere ayrılmıştır.

Kaynakça

  • Adams, M. K., (2008). Cultural tourism. Darity, W.A. (Ed.). International Encyclopedia of the Social Sciences. USA: MacMilan.
  • Amaral, F., Tiago, T., ve Tiago, F., (2014). “User-generated content: tourists’ profiles on Tripadvisor”, International Journal of Strategic Innovative Marketing, 1(3), 137-145.
  • Aylan, S. ve Kaya, İ., (2020). “Bir Hüzün Turizmi Destinasyonu Olarak Ulucanlar Cezaevi Müzesi Ziyaretçilerinin Elektronik Yorumlarının İçerik Analizi”, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 488-504.
  • Balıkoğlu, A., Yıldırım, H. U., ve Hacıoğlu, N., (2020). “Turist Rehberlerine Yönelik Elektronik Yorumların İçerik Analizi: Tripadvisor Örneği”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 385-401.
  • Bauman, Z., (1998). Postmodern Etik (1. Basım). (A. Türker, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Belli̇, S., ve Çolak, O., (2019). “Şanlıurfa'nın Turistik Çekim Unsurlarına Yönelik Ziyaretçi E-Yorumlarının Analizi: Tripadvisor Örneği”. Journal of Academic Value Studies, 3(15), 444-457.
  • Cassar, M. L., Caruana, A., ve Konietzny, J., (2020). “Wine And Satisfaction With Fine Dining Restaurants: an Analysis of Tourist Experiences from User Generated Content on Tripadvisor”. Journal of Wine Research, 31(2), 85-100.
  • Çetin, T., (2010). “Cumalıkızık Köyünde Kültürel Miras ve Turizm Algısı”, Milli Folklor, 11(87), 181-190.
  • Duran, E., (2011). “Turizm, Kültür ve Kimlik İlişkisi; Turizmde toplumsal ve Kültürel Kimliğin Sürdürülebilirliği”, İstanbul Ticaret Odası Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (19) 291-313.
  • Dülgaroğlu, O., ve Atay, L., (2019). “Troya Ören Yeri'nin Destinasyon Kişiliği”, Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(1), 147-161.
  • Ezzatirad, H., (2014). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşteri Satın Alma Karar Sürecinde Etkisi: Ankara’daki Devlet Üniversitelerinin İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri Öğrencileri Arasında Bir Uygulama, (Yayınlanmamış) Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Handler, R., ve Saxton, W., (1988). “Dyssimulation: reflexivity, narrative, and the quest for authenticity in" living history". Cultural Anthropology, 3(3), 242-260.
  • Hortaçsu, N., (2007). Ben Biz Siz Hepimiz; Toplumsal Kimlik ve Gruplararası İlişkiler. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Kolar, T., ve Zabkar, V., (2010). “A consumer-based model of authenticity: An oxymoron or the foundation of cultural heritage marketing?”, Tourism management, 31(5), 652-664.
  • Korkmaz, H., (2020). “Troya Müzesi Elektronik Ziyaretçi Yorumlarının Hizmet Özellikleri, Memnuniyet ve Tavsiye Açısından İncelenmesi”, Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 4(1), 43-56.
  • Köroğlu, A. ve Geyik, S., (2011). “Otel İşletmelerinin Web Sayfalarının İçerik Analiziyle Değerlendirilmesi: Karşılaştırmalı Bir Çalışma”, 1. Uluslararası Turizm ve Otelcilik Sempozyumu (29 Eylül-1 Ekim 2011), Beyşehir/Konya, 253-265.
  • Köroğlu, Ö., Dumanlı, Ş., Şalk, S., İnanır, İ., Gürsoy, H., Karataş Bahar, A. ve Özgöller, G., (2017). “Müzelere Yönelik Olumsuz Kullanıcı Güdümlü İçerik Çözümlemesi: Tripadvisor.Com Örneği”, Journal of Recreation and Tourism Research, 4(3), 29-48.
  • Mancı, A. R., ve Tengilimoğlu, E., (2021). “Tripadvisor Ziyaretçi Yorumlarının İçerik Analizi: Göbeklitepe Örneği”, Türk turizm araştırmaları dergisi, 5(2), 1525-1545.
  • Mayring, P., (2011). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. (Çev: Adnan Gümüş, M. Sezai Durgun). Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • Miguéns, J., Baggio, R., ve Costa, C., (2008). “Social Media and Tourism Destinations: Tripadvisor Case Study”, Advances in tourism research, 26(28), 1-6.
  • Öğülmüş, S., (1991). “İçerik çözümlemesi”, Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 213-228.
  • Öter, Z. ve Özdoğan, O.N., (2005). “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 127-138.
  • Özen, İ. A., (2021).” Text Mining in Conservation of World Heritage Sites: Case of Göreme National Park and Cappadocia Rocky Sites”, Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 6(1), 37-44.
  • Sedmak, G., ve Mihalič, T., (2008). “Authenticity in Mature Seaside Resorts”, Annals of tourism research, 35(4), 1007-1031.
  • Sharpley, R., (2006). Travel and Tourism, London- Thousand Oaks- New Delhi: Sage Publications.
  • Starr, Jr. R., (2011). The Certification of Authenticity: Effects on Product Perception. The University of Auckland, Doctor of Philosophy in Marketing, Auckland.
  • Stoleriu, O. M., Brochado, A., Rusu, A., ve Lupu, C., (2019). “Analyses of Visitors’ Experiences in a Natural World Heritage Site Based on Tripadvisor Reviews”, Visitor Studies, 22(2), 192-212.
  • Tian, D., Wang, Q., Law, R., ve Zhang, M., (2020). “Influence of Cultural İdentity on Tourists’ Authenticity Perception, Tourist Satisfaction, and Traveler Loyalty”, Sustainability, 12(16), 6344.
  • ‘TripAdvisor’, (2023). https://www.tripadvisor.com.tr, 25.06.2023.
  • ‘Tripadvisor Hakkında’, (2023). https://tripadvisor.mediaroom.com/tr-about-us, 20.06.2023.
  • Uslu, A. ve T. Kiper., (2006). “Turizmin Kültürel Miras Üzerine Etkileri: Beypazarı/Ankara Örneğinde Yerel Halkın Farkındalığı”, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 3 (3): 305-314.
  • Yaylı, A. ve Bayram, M., (2012). “E-wom: The Effects of Online Consumer Reviews on Purchasing Decisions”, International Journal of Marketing and Advertising.7 (1), 51-64.
  • Yi, X., Fu, X., Yu, L., ve Jiang, L., (2018). “Authenticity and Loyalty at Heritage Sites: The Moderation Effect of Postmodern Authenticity”. Tourism Management, 67, 411-424.
  • Yoo, K. H. ve Gretzel, U., (2009). Comparison of deceptive and truthful travel reviews. Information and Communication Technologies in Tourism. ENTER 2009, Proceedings of the International Conference in Amsterdam. Netherlands. 37-47.
  • Wang, N., (1999). “Rethinking Authenticity in Tourism Experience”, Annals of tourism research, 26(2), 349-370.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şeyma Dumanlı 0000-0003-4403-0167

Ahmet Köroğlu 0000-0002-6694-4667

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dumanlı, Ş., & Köroğlu, A. (2023). BİRGİ TARİHİ KENTİNE YÖNELİK KULLANICI GÜDÜMLÜ İÇERİKLERİN KÜLTÜREL KİMLİK VE ÖZGÜNLÜK ALGISI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: TRIPADVISOR ÖRNEĞİ. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 521-537. https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1354067

Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.