In today's world, the advancement of technological capabilities in various fields, including tourism, along with the increase in the number of users, offers individuals the opportunity to share their experiences and expertise. The inability to pre-experience tourist products and the concurrent nature of consumption inevitably drive individuals to seek the experiences of others who have previously encountered such products before making their own holiday choices. In this regard, TripAdvisor, a travel website, stands out as a leading platform for sharing experiences and providing information about destinations. The aim of this study is to analyze user-generated content on TripAdvisor related to Birgi Historical Town. To achieve this goal, a qualitative research method, content analysis, was employed to analyze a total of 196 user-generated contents from 2013 to 2023 concerning İmam-ı Birgivi Cemetery, Birgi Aydınoğlu Mehmet Bey Mosque, and Birgi Çakırağa Mansion. The analyzed content was categorized based on the context of cultural identity and uniqueness perception. The study results indicate a significantly higher proportion of positive content compared to negative content. In total, 101 user-generated contents were identified and categorized according to sub-dimensions of cultural identity and uniqueness perception.
Birgi Historical City TripAdvisor User-Generated Content Content Analysis Cultural Identity ve Perceived Authenticity L83 Y90 Z32 Z39.
Günümüzde turizm de dahil olmak üzere pek çok alanda teknolojik imkanların gelişmesi ve kullanıcı sayısının artması, bireylere yaşadıkları deneyimleri ve tecrübeleri paylaşma imkânı sunmaktadır. Turistik ürünlerde önceden deneyimlemenin mümkün olmaması ve eş zamanlı tüketimin söz konusu olması, bireylerin tatil tercihlerini yapmadan önce daha önce deneyimlemiş bireylerin tecrübelerine başvurma eğilimini kaçınılmaz kılmaktadır. TripAdvisor seyahat sitesi bu noktada en fazla deneyimin paylaşıldığı ve bir destinasyona yönelik bilgi sağlama açısından önde gelen bir paylaşım sitesi olarak varlığını sürdürmektedir. Bu bağlamda, çalışmanın amacı Birgi Tarihi Kenti’ne yönelik TripAdvisor seyahat sitesinde yer alan kullanıcı güdümlü içeriklerin çözümlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, TripAdvisor seyahat sitesinde yer İmam-ı Birgivi Kabristanı, Birgi Aydınoğlu Mehmet Bey Camii ve Birgi Çakırağa Konağı’na yönelik 2013-2023 yıllarına ait toplamda 196 kullanıcı güdümlü içerik saptanmış ve bir nitel araştırma yöntemi olan içerik çözümlemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çözümlemesi yapılan içerikler kültürel kimlik ve özgünlük algısı bağlamında değerlendirilerek kategorilere ayrılmıştır. Araştırma sonucunda, olumlu içeriklerin olumsuz içeriklerden bir hayli yüksek olduğu görülmektedir. Toplamda 101 kullanıcı güdümlü içerik saptanmış ve kültürel kimlik ve özgünlük algısı alt boyutları kapsamında kategorilere ayrılmıştır.
Birgi Tarihi Kenti TripAdvisor İçerik Çözümlemesi Kullanıcı Güdümlü İçerik Kültürel Kimlik Özgünlük Algısı L83 Y90 Z32 Z39.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.