In Turkish Law, the Home Port Log is a registration system established for the tracking of the vessels, marine or inland water vehicles for commercial or private use that are not registered in the Turkish National Ship Registry and the Turkish International Ship Registry, and this system ensures the supervision of vessels and vehicles in terms of administrative and environmental law, and aims to develop Turkish maritime industry by reacquiring the ships that join the fleets of convenient flag countries at lower costs. However, it is controversial in the doctrine whether this register has the characteristics of a ship registry in terms of the Turkish Commercial Code. In this study, based on the decision of the Court of Cassation and the opinions in the doctrine, it will be analysed whether the mooring log is a register in terms of the TCC, and with the result to be reached, comments will be made on the provisions to be applied in legal transactions regarding ownership and other real rights in respect of the vehicles registered in the register.
Home Port Log Ship Mortgage Property Law of Ships Ship Registries Ships and Sea Vehicles
Im türkischen Recht ist das Heimathafenregister ein Registrierungssystem, das für die Verfolgung von Schiffen, See- oder Binnenfahrzeugen für den kommerziellen oder privaten Gebrauch eingerichtet wurde, die nicht im nationalen türkischen Schiffsregister und im internationalen türkischen Schiffsregister registriert sind. Dieses System gewährleistet die Überwachung von Schiffen und Fahrzeugen in Bezug auf das Verwaltungs- und Umweltrecht und zielt darauf ab, die türkische Seeverkehrsindustrie durch den Rückkauf von Schiffen, die sich den Flotten günstiger Flaggenländer anschließen, zu geringeren Kosten zu entwickeln. In der Lehre ist es jedoch umstritten, ob dieses Register die Eigenschaften eines Schiffsregisters im Sinne des türkischen Handelsgesetzbuches aufweist. In dieser Studie wird auf der Grundlage der Entscheidung des Kassationsgerichtshofs und der Meinungen in der Lehre analysiert, ob es sich bei dem Anlegebuch um ein Register im Sinne des türkischen Handelsgesetzbuchs handelt, und mit dem zu erzielenden Ergebnis werden Anmerkungen zu den im Rechtsverkehr anzuwendenden Bestimmungen bezüglich des Eigentums und anderer dinglicher Rechte an den im Register eingetragenen Fahrzeugen gemacht.
Heimathafenlogbuch Schiffshypothek Eigentumsrecht an Schiffen Schiffsregister Schiffe und Seefahrzeuge
Türk Hukukunda Bağlama Kütüğü, Milli Gemi Sicili ve Türk Uluslararası Gemi Siciline kaydedilmemiş ticari ya da özel kullanıma mahsus gemi, deniz yahut iç su araçlarının takibi için oluşturulmuş bir kayıt sistemi olup oluşturulan bu sistem gemi ve araçların idare, çevre hukuku bakımından denetiminin yapılmasını sağlamakta ayrıca daha düşük maliyetlere elverişli bayrak ülkelerinin filolarına katılan gemileri tekrar kazanarak Türk denizciliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ancak bu kütüğün Türk Ticaret Kanunu bakımından gemi sicili niteliğine sahip olup olmadığı öğretide tartışmalıdır. Bu çalışmada Yargıtayın kararından ve öğretideki görüşlerden hareketle bağlama kütüğünün TTK bakımından sicil olup olmadığı incelenecek ve ulaşılacak olan sonuçla kütüğe kaydedilen araçlar bakımından mülkiyet ve diğer ayni haklara ilişkin hukuki işlemlerde uygulanacak hükümler hakkında yorum yapılacaktır.
Bağlama Kütüğü Gemi İpoteği Gemilerin Eşya Hukuku Gemi Sicilleri Gemi ve Deniz Araçları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ticaret Hukuku (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Eserlerin gönderilmesi veya yayınlanması için yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Yazarların makale gönderebilmeleri için ORCID numarası almaları zorunludur.
Dergide yayınlanan makaleler intihal değerlendirmesinden geçirilmektedir. Benzerlik oranı % 20'den fazla olan çalışmalar yayınlanmamaktadır.
İndeksler