Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN EXAMINATION OF PRE-SERVICE TEACHERS’ LEVEL OF UNDERSTANDING OF SCALAR AND VECTOR QUANTITIES

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 3, 86 - 93, 06.07.2017

Öz

The purpose of the study is to examine the level of
understanding of scalar and vector quantities taught in the general physics
course which are compulsory in the second grade for the pre-service teachers
studying in the third grade of the undergraduate program of primary education
department.  Total 87 pre-service
teachers, 71 females and 16 males, participated in the study. The research data
was obtained via an interview form consisting of three open-ended questions
prepared by the researcher after receiving an expert’s opinion. What draws
attention is that the pre-service teachers considered weight as vector quantity
(33.3%) and scalar quantity (56.3%).  
Moreover, they considered potential difference (50.6%), velocity
(31.0%)  and distance (31.0%) as vector
quantity.  It can be stated that although
the study group learned scalar and vector quantities both in high school and
university, the pre-service teachers’ level of understanding of these concepts
were not at a desired level.  Interviews
were carried out individually with 6 pre-service teachers chosen randomly out
of 87 pre-service teachers who shared their views about scalar and vector
quantities in writing. Considering the results of some quasi-experimental
studies, it is considered that the use of 
writing to learn activities will be effective for teaching of scalar and
vector quantities. 

Kaynakça

  • • Bağcı Kılıç, G., (2006). Yeni Yaklaşımlar Işığında İlköğretim Bilim Öğretimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş.
  • • Berg, T. and Brouwer, W., (1991). Teacher Awareness of Student Alternate Conceptions about Rotational Motion and Gravity. Journal of Research in Science Teaching, 28(1), 3-18, Canada.
  • • Bozat, Ö. ve Yıldız, A., (2015). Beşinci Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinliklerinden Mektubun Başarıya Etkisi. NWSA:Education Sciences, 10(4), 291-304.
  • • Giancoli, D.C., (2009). Fen Bilimcileri ve Mühendisler İçin Fizik (Çev. edi.:Gülsen Önengüt), 4. Basım. Ankara: Akademi Yayıncılık.
  • • Günel, M., Uzoğlu, M. ve Büyükkasap, E., (2009). Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin Kullanımının İlköğretim Seviyesinde Kuvvet Konusunu Öğrenmeye Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 379-399.
  • • Gunstone, R. and Watts, M., (1985). Force and Motion. In R. Driver, E. Gueseneand A. Tiberghien (eds), Children’sideas In Science. Milton Keynes, Philadelphia: Open University Press.
  • • Halliday, D., Resnick, R., and Walker, J., (2014). Fiziğin Temelleri-1, Dokuzuncu baskıdan çeviri (Çev.: Bülent Akınoğlu ve Murat Alev). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • • Reaves, R.R., Flowers, J.L., and Jewell, L.R., (1993). Effects of writing-to-learnactivities on the content knowledge, retention, and attitudes of secondary vocational agriculture students. Journal of Agricultural Education, 34(3), 34-40.
  • • Serway, R.A. and Beichner, R.J., (2000). Fen ve Mühendislik İçin Fizik-1, Beşinci baskıdan çeviri (Çev. ed.: Kemal Çolakoğlu). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • • Yıldız, A., Büyükkasap, E. ve Günel, M., (2011). Öğretmen Adaylarının Dairesel Hareketi Anlama Düzeyleri. Journal of Qafqaz University:Philology and pedagogy, 32, 97-103.
  • • Yıldız, A. ve Büyükkasap, E., (2006). Fizik Öğrencilerinin, Kuvvet ve Hareket Konusundaki Kavram Yanılgıları Ve Öğretim Elemanlarının Bu Konudaki Tahminleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 268-277.
  • • Yıldız, A. ve Büyükkasap, E., (2011a). Öğretmen Adaylarının Compton Olayını Anlama Düzeyleri ve Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin Akademik Başarıya Etkisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1643-1664.
  • • Yıldız, A. ve Büyükkasap, E., (2011b). Öğretmen Adaylarının Fotoelektrik Olayını Anlama Düzeyleri ve Öğrenme Amaçlı Yazmanın Başarıya Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 2259- 2274.
  • • Yıldız, A., (2012). Prospective teachers' comprehension levels of special relativity theory and the effect of writing for learning on achievement. Australian Journal of Teacher Education, 37(12), 15-28.
  • • Yıldız, A., (2014). Öğretmen Adaylarının “c=3.108m/s” Sabitiyle İlgili Görüşleri. The Journal Of Academic Social Science Studies, 28 Autumn II, 28, 13-21.
  • • Yıldız, A., (2016a). A discussion on velocity–speed and their instruction. International Physics Conference at the Anatolian Peak, IOP Publishing, Journal of Physics: Conference Series 707 (2016) 012040.
  • • Yıldız, A., (2016b). İlkokulda Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinliklerinin Akademik Başarıya Etkisinin Tartışılması. Turkish Studies, 11(14 Summer), 861-870.
  • • Young, H.D. and Freedman, R.A., (2009). Sears and Zemansk’s University Physics with Modern Physics,12th Edition, (Çev. ed.: Hilmi Ünlü). İstanbul: Pearson Education Yayıncılık Ltd. Şti.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ SKALER VE VEKTÖREL NİCELİKLERİ ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 3, 86 - 93, 06.07.2017

Öz

Çalışmanın amacı, temel eğitim bölümü sınıf öğretmenliği lisans programı
üçüncü sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarının ikinci sınıfta zorunlu
aldıkları genel fizik dersinde anlatılan skaler ve vektörel nicelikleri anlama
düzeylerini araştırmaktır. Çalışmaya 71’i kadın, 16’sı erkek olmak üzere toplam
87 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından uzman
görüşü alınarak hazırlanan açık uçlu üç sorunun bulunduğu görüş formu
kullanılarak elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının ağırlığı %33.3 oranında
vektörel, %56.3 oranında skaler ayrıca potansiyel farkını %50.6, sürati %31.0 ve
yolu %31.0 oranlarında vektörel nicelik olarak düşünmeleri dikkat çekici bir durumdur.
Skaler ve vektörel niceliklerin çalışma grubuna lisede ve üniversitede
anlatılmış olmasına rağmen öğretmen adaylarının anlatılan kavramları anlamalarının
istenilen düzeyde olmadığı söylenebilir. Skaler ve vektörel niceliklerle ilgili
görüşlerini yazarak belirten öğretmen adayları (87) arasından rastgele seçilen
6 öğretmen adayı ile ayrı ayrı mülakat yapılmıştır.

Kaynakça

  • • Bağcı Kılıç, G., (2006). Yeni Yaklaşımlar Işığında İlköğretim Bilim Öğretimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş.
  • • Berg, T. and Brouwer, W., (1991). Teacher Awareness of Student Alternate Conceptions about Rotational Motion and Gravity. Journal of Research in Science Teaching, 28(1), 3-18, Canada.
  • • Bozat, Ö. ve Yıldız, A., (2015). Beşinci Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinliklerinden Mektubun Başarıya Etkisi. NWSA:Education Sciences, 10(4), 291-304.
  • • Giancoli, D.C., (2009). Fen Bilimcileri ve Mühendisler İçin Fizik (Çev. edi.:Gülsen Önengüt), 4. Basım. Ankara: Akademi Yayıncılık.
  • • Günel, M., Uzoğlu, M. ve Büyükkasap, E., (2009). Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin Kullanımının İlköğretim Seviyesinde Kuvvet Konusunu Öğrenmeye Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 379-399.
  • • Gunstone, R. and Watts, M., (1985). Force and Motion. In R. Driver, E. Gueseneand A. Tiberghien (eds), Children’sideas In Science. Milton Keynes, Philadelphia: Open University Press.
  • • Halliday, D., Resnick, R., and Walker, J., (2014). Fiziğin Temelleri-1, Dokuzuncu baskıdan çeviri (Çev.: Bülent Akınoğlu ve Murat Alev). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • • Reaves, R.R., Flowers, J.L., and Jewell, L.R., (1993). Effects of writing-to-learnactivities on the content knowledge, retention, and attitudes of secondary vocational agriculture students. Journal of Agricultural Education, 34(3), 34-40.
  • • Serway, R.A. and Beichner, R.J., (2000). Fen ve Mühendislik İçin Fizik-1, Beşinci baskıdan çeviri (Çev. ed.: Kemal Çolakoğlu). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • • Yıldız, A., Büyükkasap, E. ve Günel, M., (2011). Öğretmen Adaylarının Dairesel Hareketi Anlama Düzeyleri. Journal of Qafqaz University:Philology and pedagogy, 32, 97-103.
  • • Yıldız, A. ve Büyükkasap, E., (2006). Fizik Öğrencilerinin, Kuvvet ve Hareket Konusundaki Kavram Yanılgıları Ve Öğretim Elemanlarının Bu Konudaki Tahminleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 268-277.
  • • Yıldız, A. ve Büyükkasap, E., (2011a). Öğretmen Adaylarının Compton Olayını Anlama Düzeyleri ve Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin Akademik Başarıya Etkisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1643-1664.
  • • Yıldız, A. ve Büyükkasap, E., (2011b). Öğretmen Adaylarının Fotoelektrik Olayını Anlama Düzeyleri ve Öğrenme Amaçlı Yazmanın Başarıya Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 2259- 2274.
  • • Yıldız, A., (2012). Prospective teachers' comprehension levels of special relativity theory and the effect of writing for learning on achievement. Australian Journal of Teacher Education, 37(12), 15-28.
  • • Yıldız, A., (2014). Öğretmen Adaylarının “c=3.108m/s” Sabitiyle İlgili Görüşleri. The Journal Of Academic Social Science Studies, 28 Autumn II, 28, 13-21.
  • • Yıldız, A., (2016a). A discussion on velocity–speed and their instruction. International Physics Conference at the Anatolian Peak, IOP Publishing, Journal of Physics: Conference Series 707 (2016) 012040.
  • • Yıldız, A., (2016b). İlkokulda Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinliklerinin Akademik Başarıya Etkisinin Tartışılması. Turkish Studies, 11(14 Summer), 861-870.
  • • Young, H.D. and Freedman, R.A., (2009). Sears and Zemansk’s University Physics with Modern Physics,12th Edition, (Çev. ed.: Hilmi Ünlü). İstanbul: Pearson Education Yayıncılık Ltd. Şti.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Yıldız

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldız, A. (2017). ÖĞRETMEN ADAYLARININ SKALER VE VEKTÖREL NİCELİKLERİ ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 12(3), 86-93.
AMA Yıldız A. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SKALER VE VEKTÖREL NİCELİKLERİ ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. Temmuz 2017;12(3):86-93.
Chicago Yıldız, Ali. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SKALER VE VEKTÖREL NİCELİKLERİ ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 12, sy. 3 (Temmuz 2017): 86-93.
EndNote Yıldız A (01 Temmuz 2017) ÖĞRETMEN ADAYLARININ SKALER VE VEKTÖREL NİCELİKLERİ ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 12 3 86–93.
IEEE A. Yıldız, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SKALER VE VEKTÖREL NİCELİKLERİ ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 12, sy. 3, ss. 86–93, 2017.
ISNAD Yıldız, Ali. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SKALER VE VEKTÖREL NİCELİKLERİ ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 12/3 (Temmuz 2017), 86-93.
JAMA Yıldız A. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SKALER VE VEKTÖREL NİCELİKLERİ ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2017;12:86–93.
MLA Yıldız, Ali. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SKALER VE VEKTÖREL NİCELİKLERİ ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 12, sy. 3, 2017, ss. 86-93.
Vancouver Yıldız A. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SKALER VE VEKTÖREL NİCELİKLERİ ANLAMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2017;12(3):86-93.