Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 4, 133 - 146, 13.10.2017

Öz

Kaynakça

  • • Aktepe, V. ve Tahiroğlu, M., (2016). Değerler Eğitimi Yaklaşımları ve Etkinlik Örnekleri, Akademik Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 42, 361-384.
  • • Altunay, E. ve Yalçınkaya, M., (2011). Öğretmen Adaylarının Bilgi Toplumunda Değerlere İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 5-28.
  • • Aydın, M., (2003). Gençliğin değer algısı: Konya örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(3), 121-144.
  • • Baş, V. ve Hamarta, E., (2015). Üniversite Öğrencilerinde Değerler ve Yaşamın Anlamı Arasındaki İlişki. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 369-391.
  • • Bolat, Y., (2013). Bir Değer Ölçme Aracı: Çok Boyutlu Sosyal Değerler Ölçeği. Turkish Journal of Education, 2(4).
  • • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F., (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • • Cenkseven, F. ve Akbaş, T., (2007). Üniversite Öğrencilerinde Öznel Ve Psikolojik İyi Olmanın Yordayıcılarının İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(27), 43-65.
  • • Chow, H.P.H., (2005). Life Satisfaction among University Students in a Canadian Prairie City: A Multivariate Analysis. Soc Indic Res, (70)139-150.
  • • Çelikkaya, H., (1996). Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • • Çivitçi, A., (2012). Üniversite Öğrencilerinde Genel Yaşam Doyumu ve Psikolojik İhtiyaçlar Arasındaki İlişkiler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2).
  • • Çoşkun, Y., ve Yıldırım, A.G.A., (2009). Üniversite Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
  • • Diener, E., Emmons, R.A., Larsen, R.J., and Griffin, S., (1985). The Satisfaction with Life Scale. Journal of Personality Assessment, 49(1), 71-75.
  • • Dost, M.T., (2007). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 132-143.
  • • Gündoğar, D., Gül, S.S., Uskun, E., Demirci, S., ve Keçeci, D., (2007). Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumunu Yordayan Etkenlerin İncelenmesi. Klinik Psikiyatri, 10(1), 14-27.
  • • Güney Gedik, E., (2010). Sınıf Öğretmenlerin Değer Yönelimlerinin ve Öğrencilerine Aktarmak İstedikleri Değerlerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak: Karaelmas Üniversitesi.
  • • Hökelekli, H., (2010). Modern Eğitimde Yeni Bir Paradigma: Değerler Eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi, 6(18), 4-9.
  • • Karabulut, Ö.Ö. ve Özer, M., (2003). Yaşlılarda yaşam doyumu. Geriatri, 6(2), 72-74.
  • • Karasar, N., (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • • Kolaç, E., (2010). Türkçe derslerinde Yunus Emre’nin öğretileri yoluyla değerler eğitimi. X. Uluslararası Yunus Emre Sevgi Bilgi Şöleni. (06-08 Mayıs 2010), Osmangazi Üniversitesi Yunus Emre Araştırma Merkezi ve Türk Dil Kurumu Başkanlığı, Eskişehir.
  • • Köker, S., (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeyinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Maslow A. ve Dinler, H., (1996). Değerler ve Doruk Deneyimler (Çev. H. Koray Sönmez), Kuraldışı Yayınları, İstanbul, ss.24.
  • • Moller, V., (1996). Life Satisfaction and Expectations for The Future in Sample of University Students: A Research Note. South African Journal of Sociology, 27(1), 109-125.
  • • Paolini, L., Yanez, A.P. ve Kelly, W.E., (2006). An Examination of Worry and Life Satisfaction among College Students. Individual Differences Research, 4(5), 331-339.
  • • Recepoğlu, E., (2013). Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumları İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) Özel Sayı (1), 311-326.
  • • Sarı, E., (2005). Öğretmen Adaylarının Değer Tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 73-88.
  • • Şahin, F.S., Zade, B.M., ve Direk, H., (2009). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Yaşam Doyum Düzeyleri. L Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultay’ında bildiri olarak sunuldu. (01-03.Ekim). Ege Üniversitesi. İzmir.
  • • Tuzgöl Dost, M., (2006). Subjective Well-Being among University Students. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 188-197.
  • • Tümlü, G.Ü. ve Recepoğlu, E., (2013). Üniversite Akademik Personelinin Psikolojik Dayanıklılık ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 205-213.
  • • Uncu, Ü., (2008). Öğretmen ve Eğitim Yöneticilerinin Değer Yönelimlerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi (İstanbul İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • • Uz Baş, A., (2011). Investigating Levels and Predictors of Life Saticfaction Among Prospective Teachers. Eurasian Journal of Educational Research, 44, 71-88.
  • • Veugelers, W. and Vedder, P., (2003). Values in Teaching. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 9, 377-389.
  • • Yapıcı, A., ve Zengin, S.Z., (2003). İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Değer Tercih Sıralamaları Üzerine Psikolojik Bir Araştırma: Çukurova Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(4), 173–206.
  • • Yılmaz, E., (2009). Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 109-128.
  • • http://www.goruspsikoloji.com/makaleler/43-tek-%C3%A7ocuk-psikolojisi.html.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL DEĞER ALGILARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 4, 133 - 146, 13.10.2017

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının
benimsedikleri sosyal değer algıları ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin
incelenmesidir. Ayrıca öğretmen adaylarının sosyal değer algıları ve yaşam
doyumlarının; cinsiyet, devam ettikleri bölüm, doğum yeri, aile tipi, gelir
düzeyi gibi değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde;
Sınıf Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Okulöncesi Öğretmenliği, Sosyal
Bilgiler Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören
toplam 400 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğretmen
adaylarının sosyal değer algılarıyla yaşam doyumları düzeyleri arasında yüksek
pozitif ilişki olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • • Aktepe, V. ve Tahiroğlu, M., (2016). Değerler Eğitimi Yaklaşımları ve Etkinlik Örnekleri, Akademik Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 42, 361-384.
  • • Altunay, E. ve Yalçınkaya, M., (2011). Öğretmen Adaylarının Bilgi Toplumunda Değerlere İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 5-28.
  • • Aydın, M., (2003). Gençliğin değer algısı: Konya örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(3), 121-144.
  • • Baş, V. ve Hamarta, E., (2015). Üniversite Öğrencilerinde Değerler ve Yaşamın Anlamı Arasındaki İlişki. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 369-391.
  • • Bolat, Y., (2013). Bir Değer Ölçme Aracı: Çok Boyutlu Sosyal Değerler Ölçeği. Turkish Journal of Education, 2(4).
  • • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F., (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • • Cenkseven, F. ve Akbaş, T., (2007). Üniversite Öğrencilerinde Öznel Ve Psikolojik İyi Olmanın Yordayıcılarının İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(27), 43-65.
  • • Chow, H.P.H., (2005). Life Satisfaction among University Students in a Canadian Prairie City: A Multivariate Analysis. Soc Indic Res, (70)139-150.
  • • Çelikkaya, H., (1996). Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • • Çivitçi, A., (2012). Üniversite Öğrencilerinde Genel Yaşam Doyumu ve Psikolojik İhtiyaçlar Arasındaki İlişkiler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2).
  • • Çoşkun, Y., ve Yıldırım, A.G.A., (2009). Üniversite Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
  • • Diener, E., Emmons, R.A., Larsen, R.J., and Griffin, S., (1985). The Satisfaction with Life Scale. Journal of Personality Assessment, 49(1), 71-75.
  • • Dost, M.T., (2007). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 132-143.
  • • Gündoğar, D., Gül, S.S., Uskun, E., Demirci, S., ve Keçeci, D., (2007). Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumunu Yordayan Etkenlerin İncelenmesi. Klinik Psikiyatri, 10(1), 14-27.
  • • Güney Gedik, E., (2010). Sınıf Öğretmenlerin Değer Yönelimlerinin ve Öğrencilerine Aktarmak İstedikleri Değerlerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak: Karaelmas Üniversitesi.
  • • Hökelekli, H., (2010). Modern Eğitimde Yeni Bir Paradigma: Değerler Eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi, 6(18), 4-9.
  • • Karabulut, Ö.Ö. ve Özer, M., (2003). Yaşlılarda yaşam doyumu. Geriatri, 6(2), 72-74.
  • • Karasar, N., (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • • Kolaç, E., (2010). Türkçe derslerinde Yunus Emre’nin öğretileri yoluyla değerler eğitimi. X. Uluslararası Yunus Emre Sevgi Bilgi Şöleni. (06-08 Mayıs 2010), Osmangazi Üniversitesi Yunus Emre Araştırma Merkezi ve Türk Dil Kurumu Başkanlığı, Eskişehir.
  • • Köker, S., (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeyinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Maslow A. ve Dinler, H., (1996). Değerler ve Doruk Deneyimler (Çev. H. Koray Sönmez), Kuraldışı Yayınları, İstanbul, ss.24.
  • • Moller, V., (1996). Life Satisfaction and Expectations for The Future in Sample of University Students: A Research Note. South African Journal of Sociology, 27(1), 109-125.
  • • Paolini, L., Yanez, A.P. ve Kelly, W.E., (2006). An Examination of Worry and Life Satisfaction among College Students. Individual Differences Research, 4(5), 331-339.
  • • Recepoğlu, E., (2013). Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumları İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) Özel Sayı (1), 311-326.
  • • Sarı, E., (2005). Öğretmen Adaylarının Değer Tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 73-88.
  • • Şahin, F.S., Zade, B.M., ve Direk, H., (2009). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Yaşam Doyum Düzeyleri. L Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultay’ında bildiri olarak sunuldu. (01-03.Ekim). Ege Üniversitesi. İzmir.
  • • Tuzgöl Dost, M., (2006). Subjective Well-Being among University Students. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 188-197.
  • • Tümlü, G.Ü. ve Recepoğlu, E., (2013). Üniversite Akademik Personelinin Psikolojik Dayanıklılık ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 205-213.
  • • Uncu, Ü., (2008). Öğretmen ve Eğitim Yöneticilerinin Değer Yönelimlerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi (İstanbul İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • • Uz Baş, A., (2011). Investigating Levels and Predictors of Life Saticfaction Among Prospective Teachers. Eurasian Journal of Educational Research, 44, 71-88.
  • • Veugelers, W. and Vedder, P., (2003). Values in Teaching. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 9, 377-389.
  • • Yapıcı, A., ve Zengin, S.Z., (2003). İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Değer Tercih Sıralamaları Üzerine Psikolojik Bir Araştırma: Çukurova Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(4), 173–206.
  • • Yılmaz, E., (2009). Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 109-128.
  • • http://www.goruspsikoloji.com/makaleler/43-tek-%C3%A7ocuk-psikolojisi.html.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emir Feridun Çalışkan

Ali Fuad Yasul Bu kişi benim

Abdulhak Halim Ulaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çalışkan, E. F., Yasul, A. F., & Ulaş, A. H. (2017). ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL DEĞER ALGILARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 12(4), 133-146.
AMA Çalışkan EF, Yasul AF, Ulaş AH. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL DEĞER ALGILARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. NWSA. Ekim 2017;12(4):133-146.
Chicago Çalışkan, Emir Feridun, Ali Fuad Yasul, ve Abdulhak Halim Ulaş. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL DEĞER ALGILARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 12, sy. 4 (Ekim 2017): 133-46.
EndNote Çalışkan EF, Yasul AF, Ulaş AH (01 Ekim 2017) ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL DEĞER ALGILARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 12 4 133–146.
IEEE E. F. Çalışkan, A. F. Yasul, ve A. H. Ulaş, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL DEĞER ALGILARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 12, sy. 4, ss. 133–146, 2017.
ISNAD Çalışkan, Emir Feridun vd. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL DEĞER ALGILARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 12/4 (Ekim 2017), 133-146.
JAMA Çalışkan EF, Yasul AF, Ulaş AH. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL DEĞER ALGILARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2017;12:133–146.
MLA Çalışkan, Emir Feridun vd. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL DEĞER ALGILARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 12, sy. 4, 2017, ss. 133-46.
Vancouver Çalışkan EF, Yasul AF, Ulaş AH. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL DEĞER ALGILARI İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2017;12(4):133-46.