Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının
benimsedikleri sosyal değer algıları ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin
incelenmesidir. Ayrıca öğretmen adaylarının sosyal değer algıları ve yaşam
doyumlarının; cinsiyet, devam ettikleri bölüm, doğum yeri, aile tipi, gelir
düzeyi gibi değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde;
Sınıf Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Okulöncesi Öğretmenliği, Sosyal
Bilgiler Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören
toplam 400 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğretmen
adaylarının sosyal değer algılarıyla yaşam doyumları düzeyleri arasında yüksek
pozitif ilişki olduğu görülmüştür.
Değerler Değerler Eğitimi Sosyal Değer Yaşam Doyumu Öğretmen Adayları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 4 |