Bu araştırmanın temel amacı, porphyrios ağaç temelli uygulamalarla öğretim ilke ve yöntemleri dersindeki temel kavramların öğretimine ilişkin öğretmen adayların görüşlerini belirlemektedir. Olgu bilim deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında, Siirt Üniversitesinde Eğitim Fakültesi'nin 2. sınıfında öğrenim gören 60 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Ayrıca doküman analizi yoluyla öğretmen adaylarının porphyrios ağaç temelli uygulamalarına yönelik etkinliklerinden alıntılar yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının, öğretim ilke ve yöntemleri dersini, öğretme-öğrenme süreçlerini organize eden ve bireye farklı bakış açılar sunan bir ders olarak tanımladığı görülmüştür. Bu derste strateji, yöntem ve teknik kavramlarına yönelik hazırbulunuşluklarının bulunduğunu vurgulamışlardır. Öğretmen adayları, öğretim ilke ve yöntemleri dersinde temel kavramlara yönelik yanılgılarının olduğunu, porphyrios ağaç temelli uygulamalarla kavramların benzer ve farklı yönlerinin açıklandığını belirtmişlerdir. Öğretim ilke ve yöntemleri dersinde öğrenilen kavramların onların daha çok bilişsel yönüne katkı sağladığı soncuna ulaşılmıştır. Araştırma soncundan hareketle, bazı öneriler sunulmuştur.
Porphyrios Öğretim Porphyrios Ağaç Temelli Öğrenme Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretim Öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 4 |