BibTex RIS Kaynak Göster

GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM EĞİTİMİNİN ÖNEMİ

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 93 - 97, 15.04.2016

Öz

Başarılı bir tasarım için, tasarımcının tasarım ilke ve elemanları konularına hakim olması önemli bir gerekliliktir. Tasarım ilke ve elemanlarının grafik tasarım eğitimi alan öğrencilere temel tasarım veya temel sanat eğitimi dersi olarak grafik tasarım dersinden önce veriliyor olması bu önemin mantıksal bir programa dönüştürüldüğünün göstergesidir. Ülkemizde güzel sanatlar eğitimi veren yükseköğretim kurumları müfredatında yer alan temel tasarım veya temel sanat eğitim dersleri, bu bölümlerde eğitim gören öğrencileri grafik tasarım eğitimi için hazırlamaktadır. Bu bağlamda çalışmada, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı ve Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi ABD de okutulan “Temel Tasarım” ve “Grafik Ana Sanat Atölye” dersleri incelenmiştir. Grafik tasarım eğitiminde temel tasarım derslerinin önemi vurgulanarak, grafik tasarım eğitimi alan öğrencilerin nitelikli eserler ortaya koyabilen tasarımcılar olabilmelerinde, temel tasarım/temel sanat eğitimi derslerinin gerekliliği ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • • Altıntaş, O., (2007), Sanat Eğitimi ve Çağdaş Türk Resminde Nü. Ankara: Sur Yayınları.
  • • Armstrong, H., (2007). Grafik Tasarım Kuramı Tasarım Alanından Okumalar. İstanbul: Espas Sanat Kuram.
  • • Becer, E., (2008). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • • Bektaş, D., (1992), Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • • Çaydere, O., (2010). İlköğretim 1. Kademe 1. Sınıfta İlkokuma ve Yazma Derslerinde Kullanılan Ders Kitabında Yer Alan Görsellerin Hazırlanmasında Sanatsal Tasarım İlke ve Elemanlarının Kullanım Durumu. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Grafik Tasarımı Bilim Dalı. Ankara.
  • • Çaydere, 0., (2015). Grafik Tasarım Programlarına İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşleri, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • • Ertosun, A., (2006). Türkiye’deki Grafik Sanat Eğitim ile Amerika’daki Grafik Sanat Eğitiminin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • • Yücebaş, Ç., (2006). Grafik Tasarımda Görsel Bütünlük Oluşturmada Tipografi İle Görseller Arasındaki İlişki ve Sanat Eğitimindeki Yeri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • • http://gbp.gazi.edu.tr//htmlProgramHakkinda.php?baslik=1&dr=0&lang=0&ac=16&FK=05&BK=22&ders_kodu=1050078.
  • • http://bologna.ibu.edu.tr/Catalog.aspx?lang=tr-TR&opID=341&pmID=3872&oID=21&s=6&tak=14.
  • • http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Programlar/Detay/351?AyID=23.
Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 93 - 97, 15.04.2016

Öz

Kaynakça

  • • Altıntaş, O., (2007), Sanat Eğitimi ve Çağdaş Türk Resminde Nü. Ankara: Sur Yayınları.
  • • Armstrong, H., (2007). Grafik Tasarım Kuramı Tasarım Alanından Okumalar. İstanbul: Espas Sanat Kuram.
  • • Becer, E., (2008). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • • Bektaş, D., (1992), Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • • Çaydere, O., (2010). İlköğretim 1. Kademe 1. Sınıfta İlkokuma ve Yazma Derslerinde Kullanılan Ders Kitabında Yer Alan Görsellerin Hazırlanmasında Sanatsal Tasarım İlke ve Elemanlarının Kullanım Durumu. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Grafik Tasarımı Bilim Dalı. Ankara.
  • • Çaydere, 0., (2015). Grafik Tasarım Programlarına İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşleri, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • • Ertosun, A., (2006). Türkiye’deki Grafik Sanat Eğitim ile Amerika’daki Grafik Sanat Eğitiminin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • • Yücebaş, Ç., (2006). Grafik Tasarımda Görsel Bütünlük Oluşturmada Tipografi İle Görseller Arasındaki İlişki ve Sanat Eğitimindeki Yeri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • • http://gbp.gazi.edu.tr//htmlProgramHakkinda.php?baslik=1&dr=0&lang=0&ac=16&FK=05&BK=22&ders_kodu=1050078.
  • • http://bologna.ibu.edu.tr/Catalog.aspx?lang=tr-TR&opID=341&pmID=3872&oID=21&s=6&tak=14.
  • • http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Programlar/Detay/351?AyID=23.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Resim
Yazarlar

Osman Çaydere

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çaydere, O. (2016). GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. Fine Arts, 11(2), 93-97.
AMA Çaydere O. GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. Fine Arts. Nisan 2016;11(2):93-97.
Chicago Çaydere, Osman. “GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM EĞİTİMİNİN ÖNEMİ”. Fine Arts 11, sy. 2 (Nisan 2016): 93-97.
EndNote Çaydere O (01 Nisan 2016) GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. Fine Arts 11 2 93–97.
IEEE O. Çaydere, “GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM EĞİTİMİNİN ÖNEMİ”, Fine Arts, c. 11, sy. 2, ss. 93–97, 2016.
ISNAD Çaydere, Osman. “GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM EĞİTİMİNİN ÖNEMİ”. Fine Arts 11/2 (Nisan 2016), 93-97.
JAMA Çaydere O. GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. Fine Arts. 2016;11:93–97.
MLA Çaydere, Osman. “GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM EĞİTİMİNİN ÖNEMİ”. Fine Arts, c. 11, sy. 2, 2016, ss. 93-97.
Vancouver Çaydere O. GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE TEMEL TASARIM EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. Fine Arts. 2016;11(2):93-7.