Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

KEMAN EĞİTİMİNDE DEĞERLER

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 4, 272 - 279, 20.10.2017

Öz

Araştırma nitel araştırma veri toplama tekniklerinin
kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada model olarak durum
çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmada verilere “görüşme formu yaklaşımı”
türünde hazırlanan “görüşme” yoluyla ulaşılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde
içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada, keman eğitimi yoluyla
bireylere kişisel ve toplumsal yönüyle çok önemli değerler kazandırılabileceği
ve keman eğitiminin değerlerin kazanılmasında hem araç hem de amaç olarak
değerlendirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca değerlerin
kazandırılmasında eğitim alan grup için yaş faktörünün unutulmaması gerektiği ve
eğitimcilerin bilinçli, konuya hakim olarak eğitimlerini sürdürmeleri gerektiği
sonucuna ulaşılmıştır. Keman eğitiminde ve dolayısıyla birlikte müzik
üretebilmede gerekli olan tüm unsurlar değerleri kazandırır. Kazandırılması
gerekli var olan değerler ise keman eğitiminin gerçekleşmesinde etkin role
sahiptir kısaca doğrudan ilintilidir. Araştırmada, özengen keman eğitiminde ve
mesleki keman eğitiminde kazandırılması gereken değerlerin aynı olduğu ancak
özengen keman eğitiminin amaçları ve süresi bakımından farklılık
gösterebileceği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • • Akıncı, S., (1998). Keman Eğitimine, "Öğrenmenin Geliştirilmesini Sağlayan Koşullar" Açısından Bakışı. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Sayı:7 Sayfa:1-10.
  • • Angı, Ç.E. ve Hamzaoğlu Birer, A.R., (2013). Keman Öğretiminde Karşılaşılan Entonasyon Problemleri ve Çözüm Önerileri. Sanat Eğitimi Dergisi, Cilt:1, Sayı:2, Sayfa:48-69. • Çilden, Ş., (2016). Çalgı Eğitiminde Usta-Çırak Yöntemi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (İpekyolu Özel Sayısı), 2208-2220.
  • • Doğan, İ., (2000). Sosyoloji Kavramlar ve Sorunlar, İstanbul: Sistem Yayıncılık, Üçüncü Basım, Aktaran: Özkul, A.S., (2007) Yaşam ve Çalışma Değerlerini Etkileyen Faktörler SDÜ Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Isparta, ss:411-413.
  • • Dönmez, C. ve Yazıcı, K., (2008). T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Akt: Özmen, C., Er, H., ve Gürgil, F., (2012), İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl/Year: Cilt:9 ,Sayı:17, ss:297-311. • Güven, S., (1999). Toplum Bilim. Bursa: Ezgi Kitapevi. ss:163–164.
  • • MEB, (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6.-7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu, Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara.
  • • Öztosun, Ö. ve Akgül Barış, D., (2004). Bireysel Çalgı Eğitimi I (Keman) Dersi Hedeflerinin Gerçekleştirme Düzeylerinin Belirlenmesi (A.İ.B.Ü. Örneği), 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, S.D.Ü., 7-10 Nisan 2004, Isparta.
  • • Öztosun Çaydere, Ö. ve Esmergül, P., (2016). Değerler Açısından Keman Eğitiminde Suzuki Yaklaşımı. Akademik Bakış Dergisi. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi Sayı:56, 241- 252.
  • • Tarkum, E., (2006). Keman Öğretiminde Rol Oynayan Faktörler. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, ss:169–173.
  • • Uslu, M., (2012). Nitelikli Keman Eğitimine Yönelik Yaklaşımlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Araştırmaları Dergisi, Cilt:1, Sayı:4.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 4, 272 - 279, 20.10.2017

Öz

Kaynakça

  • • Akıncı, S., (1998). Keman Eğitimine, "Öğrenmenin Geliştirilmesini Sağlayan Koşullar" Açısından Bakışı. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Sayı:7 Sayfa:1-10.
  • • Angı, Ç.E. ve Hamzaoğlu Birer, A.R., (2013). Keman Öğretiminde Karşılaşılan Entonasyon Problemleri ve Çözüm Önerileri. Sanat Eğitimi Dergisi, Cilt:1, Sayı:2, Sayfa:48-69. • Çilden, Ş., (2016). Çalgı Eğitiminde Usta-Çırak Yöntemi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (İpekyolu Özel Sayısı), 2208-2220.
  • • Doğan, İ., (2000). Sosyoloji Kavramlar ve Sorunlar, İstanbul: Sistem Yayıncılık, Üçüncü Basım, Aktaran: Özkul, A.S., (2007) Yaşam ve Çalışma Değerlerini Etkileyen Faktörler SDÜ Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Isparta, ss:411-413.
  • • Dönmez, C. ve Yazıcı, K., (2008). T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Akt: Özmen, C., Er, H., ve Gürgil, F., (2012), İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl/Year: Cilt:9 ,Sayı:17, ss:297-311. • Güven, S., (1999). Toplum Bilim. Bursa: Ezgi Kitapevi. ss:163–164.
  • • MEB, (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6.-7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu, Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara.
  • • Öztosun, Ö. ve Akgül Barış, D., (2004). Bireysel Çalgı Eğitimi I (Keman) Dersi Hedeflerinin Gerçekleştirme Düzeylerinin Belirlenmesi (A.İ.B.Ü. Örneği), 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, S.D.Ü., 7-10 Nisan 2004, Isparta.
  • • Öztosun Çaydere, Ö. ve Esmergül, P., (2016). Değerler Açısından Keman Eğitiminde Suzuki Yaklaşımı. Akademik Bakış Dergisi. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi Sayı:56, 241- 252.
  • • Tarkum, E., (2006). Keman Öğretiminde Rol Oynayan Faktörler. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, ss:169–173.
  • • Uslu, M., (2012). Nitelikli Keman Eğitimine Yönelik Yaklaşımlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Araştırmaları Dergisi, Cilt:1, Sayı:4.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öznur Çaydere

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çaydere, Ö. (2017). KEMAN EĞİTİMİNDE DEĞERLER. Fine Arts, 12(4), 272-279.
AMA Çaydere Ö. KEMAN EĞİTİMİNDE DEĞERLER. Fine Arts. Ekim 2017;12(4):272-279.
Chicago Çaydere, Öznur. “KEMAN EĞİTİMİNDE DEĞERLER”. Fine Arts 12, sy. 4 (Ekim 2017): 272-79.
EndNote Çaydere Ö (01 Ekim 2017) KEMAN EĞİTİMİNDE DEĞERLER. Fine Arts 12 4 272–279.
IEEE Ö. Çaydere, “KEMAN EĞİTİMİNDE DEĞERLER”, Fine Arts, c. 12, sy. 4, ss. 272–279, 2017.
ISNAD Çaydere, Öznur. “KEMAN EĞİTİMİNDE DEĞERLER”. Fine Arts 12/4 (Ekim 2017), 272-279.
JAMA Çaydere Ö. KEMAN EĞİTİMİNDE DEĞERLER. Fine Arts. 2017;12:272–279.
MLA Çaydere, Öznur. “KEMAN EĞİTİMİNDE DEĞERLER”. Fine Arts, c. 12, sy. 4, 2017, ss. 272-9.
Vancouver Çaydere Ö. KEMAN EĞİTİMİNDE DEĞERLER. Fine Arts. 2017;12(4):272-9.