Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 4, 48 - 56, 16.10.2018

Öz

Bireylerin içinde bulunduğu dönem ve ilerideki yaşamlarını etkileyen
önemli unsurlardan biri olan gelecek beklentileri günümüzde pek çok farklı
araştırmaya konu olmuştur. Özellikle gençlerin yüksek öğretim, iş olanakları,
benlik algıları gibi geleceğe yönelik uzun vadeli planlar araştırmaların
odağındadır. Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü’nde
eğitim gören öğrencilerin gelecek beklentilerini, bölümü tercih etme
sebeplerini, iş bulma ümitlerini ve mezun olacakları alanda çalışma isteklerini
belirleyip Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri ile
karşılaştırmaktır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
verileri alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda oluşturulan anket ile
toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde gruplar arasındaki farkın
belirlenmesi için t testinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonuçları
doğrultusunda her iki grup arasında gelecek beklentileri açısından anlamlı
farklılıklar tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • • Bandura, A., (1997). Self-efficacy: The Exercise of Control. New York: Freeman.
  • • De Bilde, J., Vansteenkiste, M., and Lens, W., (2011). Understanding the Association between Future Time Perspective and Self-Regulated Learning Through the Lens of Self-Determination Theory. Learning and Instruction, 21(3), 332-344.
  • • Guimarães, S.E. and Boruchovitch, E., (2004). O Estilo Motivacional do Professor e a Motivação Intrínseca dos Estudantes: Uma Perspectiva da Teoria da Auto Determinação. Psicologia: Reflexão e Crítica, 17(2), 143-150.
  • • Karasar, N., (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler-Teknikler. Nobel Yayın Dağitim.
  • • King, R.B. and Gaerlan, M.J.M., (2014). How You Perceive Time Matters for How You Feel in School: Investigating the Link between time Perspectives and Academic Emotions. Current Psychology, 33(3), 282-300.
  • • Oettingen, G. and Mayer, D., (2002). The Motivating Function of Thinking about the Future: Expectations Versus Fantasies. Journal of Personality and Social Psychology, 83(5), 1198.
  • • Tuncer, M., (2011). Yükseköğretim Gençliğinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Electronic Turkish Studies, 6(2).
  • • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. (3. Basım). Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • • Vansteenkiste, M., Soenens, B., Verstuyf, J., and Lens, W., (2009). What is the Usefulness of Your Schoolwork?' The Differential Effects of Intrinsic and Extrinsic Goal Framing on Optimal Learning. School Field, 7(2), 155-163.
Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 4, 48 - 56, 16.10.2018

Öz

Kaynakça

  • • Bandura, A., (1997). Self-efficacy: The Exercise of Control. New York: Freeman.
  • • De Bilde, J., Vansteenkiste, M., and Lens, W., (2011). Understanding the Association between Future Time Perspective and Self-Regulated Learning Through the Lens of Self-Determination Theory. Learning and Instruction, 21(3), 332-344.
  • • Guimarães, S.E. and Boruchovitch, E., (2004). O Estilo Motivacional do Professor e a Motivação Intrínseca dos Estudantes: Uma Perspectiva da Teoria da Auto Determinação. Psicologia: Reflexão e Crítica, 17(2), 143-150.
  • • Karasar, N., (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler-Teknikler. Nobel Yayın Dağitim.
  • • King, R.B. and Gaerlan, M.J.M., (2014). How You Perceive Time Matters for How You Feel in School: Investigating the Link between time Perspectives and Academic Emotions. Current Psychology, 33(3), 282-300.
  • • Oettingen, G. and Mayer, D., (2002). The Motivating Function of Thinking about the Future: Expectations Versus Fantasies. Journal of Personality and Social Psychology, 83(5), 1198.
  • • Tuncer, M., (2011). Yükseköğretim Gençliğinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Electronic Turkish Studies, 6(2).
  • • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. (3. Basım). Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • • Vansteenkiste, M., Soenens, B., Verstuyf, J., and Lens, W., (2009). What is the Usefulness of Your Schoolwork?' The Differential Effects of Intrinsic and Extrinsic Goal Framing on Optimal Learning. School Field, 7(2), 155-163.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Özalp 0000-0001-6395-6155

Gökhan Özdemir 0000-0001-5749-0205

Yayımlanma Tarihi 16 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özalp, U., & Özdemir, G. (2018). GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Fine Arts, 13(4), 48-56.
AMA Özalp U, Özdemir G. GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Fine Arts. Ekim 2018;13(4):48-56.
Chicago Özalp, Uğur, ve Gökhan Özdemir. “GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Fine Arts 13, sy. 4 (Ekim 2018): 48-56.
EndNote Özalp U, Özdemir G (01 Ekim 2018) GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Fine Arts 13 4 48–56.
IEEE U. Özalp ve G. Özdemir, “GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, Fine Arts, c. 13, sy. 4, ss. 48–56, 2018.
ISNAD Özalp, Uğur - Özdemir, Gökhan. “GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Fine Arts 13/4 (Ekim 2018), 48-56.
JAMA Özalp U, Özdemir G. GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Fine Arts. 2018;13:48–56.
MLA Özalp, Uğur ve Gökhan Özdemir. “GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Fine Arts, c. 13, sy. 4, 2018, ss. 48-56.
Vancouver Özalp U, Özdemir G. GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Fine Arts. 2018;13(4):48-56.