BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK İNSANI NEZDİNDE KONYA İMAJININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 69 - 86, 11.04.2016

Öz

İnsan zihninde geçmişten getirilen bilgiler ile deneyim, gözlem ve sonradan edinilen bilgilerin etkileşimi sonucunda, -yeni bilgilenmelerle de değişmesi muhtemel-, düşünsel fotoğraf olarak tanımlanabilen imaj, günümüz bireysel ve tüzel kişiliklerinin olmazsa olmazıdır. İmajları onların ne olduğu ve ne olmak istedikleri hakkındaki bilgileri içeren şifrelerdir. Hedef kitleler üzerinde inandırıcılık, saygınlık, süreklilik, güven yaratmak, rakiplerden farklılaşmak, tercih edilen olmak ve fark edilmek işlevlerini yerine getirir. Günümüz modern şehirleri de imajın bu işlevlerinden faydalanmak isteyerek bilinçli çalışmalara yönelmekte ve imajı önemsemektedirler. Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde Konya imajının alan araştırması yöntemiyle araştırıldığı bu çalışma neticesinde, Konya imajı büyük oranda olumlu çıkarken; Hz. Mevlana’nın, Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun ve ulusal TORKU markasının buna katkı sağladıkları sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Ak, M., (1996). Firmalarda Kurumsal Kimlik, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, ss:193-197.
  • Bakan, Ö., (2008). Kurumsal Kimlik ve İmaj, Halkla İlişkiler, Kalender, A. ve Fidan, M.(Ed), Konya: Tablet Yayınları, ss:289-310.
  • Canöz, K., (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Konya: Palet Yayınları.
  • Canöz, K., Bakan, Ö. and Tarhan, A., (2013). Brand Marks as Messengers of Publicity for the City: The Level of Awareness of the City Brand Marks , The Asian Conference on Social Sciences Conference Proceedings Osaka/Japan 2013, pp:503-516.
  • Canöz, K. ve Canöz, N., (2014). Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Kişisel İmajının Öğelerini Belirlemeye Yönelik Bir Saha Araştırması, Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S:35, Bahar, ss:401-428.
  • Çakır, Ö., (2002). Profesyonel Yaşamda Kişisel imaj ve Sosyal Yaşam Etiketi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Dincer, M.K., (1998). Kişisel İmaj, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Gemlik, N. ve Sığrı, Ü., (2007). Kurum İmajı Analizi ve Bir Belediye Üzerindeki Uygulamanın Değerlendirilmesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S:11, ss:267-282.
  • Gültekin, B., (2005). Türkiye’nin Uluslararası İmajında Yükselen Değerler ve Eğilimler, Selçuk İletişim, 4(1), ss:126-140.
  • Gürüz, D., (2004). Halkla İlişkiler ve Tanıtım Faaliyetlerinin Etkinliğinde İzlenim (İmaj) Yönetimi (Kurum İmajından Kişisel İmaja), http://cim.anadolu.edu.tr/pdf/2004/1130849701.pdf, s.789-800, (Erişim Tarihi:15.11.2015).
  • Kalender, A., (2005). Siyasal İletişim: Seçmenler ve İkna Stratejileri, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Koç, R., (2010). Sektör İmajının Değiştirilmesi Türk Deri Sektörü, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Odabaşı, Y. ve Oyman, M., (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediCat Yayınları.
  • Okay, A., (2008). Kurum Kimliği, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Öneren, M., (2013). İmaj Yönetiminin TV Dizi Seyircileri Üzerindeki Etkisi, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, C:15, S:24, ss:75-85.
  • Özdemir, Ş. ve Karaca, Y., (2009 ). Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C:XI, S:II, ss:113-134.
  • Özer, M.A., (2011). Yirmi Birinci Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Peltekoğlu, F.B., (2004). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Polat, S., (2011). Üniversite Öğrencilerinin Örgütsel İmaj Algıları İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki Düzeyi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), Kış/Winter, ss:249-262.
  • Tolungüç, A., (1992). Tanıtım ve İmaj, Anatolia Dergisi, C:3, S:2, ss:11-19.
  • Tolungüç, A., (2000). Turizmde Tanıtım ve Reklam, Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Tosun, N.B., (2003). Kurumsal İletişim Sürecinde Reklamın ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu, T.C. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C:18, S:1, ss:173-191.
  • Tosun, N.B., (2014). Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları
  • Ural, E.G., (2000). Kurum İmajı Yaratmada Sosyal Sorumluluk Anlayışının Önemi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S:10, ss:411-419.
  • Türk, M.S. ve Akçay, H.(2010). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Kurum İmajına Etkisi Üzerine Bir Çalışma: Trabzon Belediyesi, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Güz 2010, S:31, ss:141-180.
Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 2, 69 - 86, 11.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Ak, M., (1996). Firmalarda Kurumsal Kimlik, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, ss:193-197.
  • Bakan, Ö., (2008). Kurumsal Kimlik ve İmaj, Halkla İlişkiler, Kalender, A. ve Fidan, M.(Ed), Konya: Tablet Yayınları, ss:289-310.
  • Canöz, K., (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Konya: Palet Yayınları.
  • Canöz, K., Bakan, Ö. and Tarhan, A., (2013). Brand Marks as Messengers of Publicity for the City: The Level of Awareness of the City Brand Marks , The Asian Conference on Social Sciences Conference Proceedings Osaka/Japan 2013, pp:503-516.
  • Canöz, K. ve Canöz, N., (2014). Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Kişisel İmajının Öğelerini Belirlemeye Yönelik Bir Saha Araştırması, Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S:35, Bahar, ss:401-428.
  • Çakır, Ö., (2002). Profesyonel Yaşamda Kişisel imaj ve Sosyal Yaşam Etiketi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Dincer, M.K., (1998). Kişisel İmaj, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Gemlik, N. ve Sığrı, Ü., (2007). Kurum İmajı Analizi ve Bir Belediye Üzerindeki Uygulamanın Değerlendirilmesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S:11, ss:267-282.
  • Gültekin, B., (2005). Türkiye’nin Uluslararası İmajında Yükselen Değerler ve Eğilimler, Selçuk İletişim, 4(1), ss:126-140.
  • Gürüz, D., (2004). Halkla İlişkiler ve Tanıtım Faaliyetlerinin Etkinliğinde İzlenim (İmaj) Yönetimi (Kurum İmajından Kişisel İmaja), http://cim.anadolu.edu.tr/pdf/2004/1130849701.pdf, s.789-800, (Erişim Tarihi:15.11.2015).
  • Kalender, A., (2005). Siyasal İletişim: Seçmenler ve İkna Stratejileri, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Koç, R., (2010). Sektör İmajının Değiştirilmesi Türk Deri Sektörü, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Odabaşı, Y. ve Oyman, M., (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediCat Yayınları.
  • Okay, A., (2008). Kurum Kimliği, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Öneren, M., (2013). İmaj Yönetiminin TV Dizi Seyircileri Üzerindeki Etkisi, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, C:15, S:24, ss:75-85.
  • Özdemir, Ş. ve Karaca, Y., (2009 ). Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C:XI, S:II, ss:113-134.
  • Özer, M.A., (2011). Yirmi Birinci Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Peltekoğlu, F.B., (2004). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Polat, S., (2011). Üniversite Öğrencilerinin Örgütsel İmaj Algıları İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki Düzeyi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), Kış/Winter, ss:249-262.
  • Tolungüç, A., (1992). Tanıtım ve İmaj, Anatolia Dergisi, C:3, S:2, ss:11-19.
  • Tolungüç, A., (2000). Turizmde Tanıtım ve Reklam, Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Tosun, N.B., (2003). Kurumsal İletişim Sürecinde Reklamın ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu, T.C. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C:18, S:1, ss:173-191.
  • Tosun, N.B., (2014). Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları
  • Ural, E.G., (2000). Kurum İmajı Yaratmada Sosyal Sorumluluk Anlayışının Önemi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S:10, ss:411-419.
  • Türk, M.S. ve Akçay, H.(2010). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Kurum İmajına Etkisi Üzerine Bir Çalışma: Trabzon Belediyesi, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Güz 2010, S:31, ss:141-180.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İletişim Bilimleri
Yazarlar

NİLÜFER Canöz

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Canöz, N. (2016). TÜRK İNSANI NEZDİNDE KONYA İMAJININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Humanities Sciences, 11(2), 69-86.
AMA Canöz N. TÜRK İNSANI NEZDİNDE KONYA İMAJININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Humanities Sciences. Nisan 2016;11(2):69-86.
Chicago Canöz, NİLÜFER. “TÜRK İNSANI NEZDİNDE KONYA İMAJININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. Humanities Sciences 11, sy. 2 (Nisan 2016): 69-86.
EndNote Canöz N (01 Nisan 2016) TÜRK İNSANI NEZDİNDE KONYA İMAJININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Humanities Sciences 11 2 69–86.
IEEE N. Canöz, “TÜRK İNSANI NEZDİNDE KONYA İMAJININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI”, Humanities Sciences, c. 11, sy. 2, ss. 69–86, 2016.
ISNAD Canöz, NİLÜFER. “TÜRK İNSANI NEZDİNDE KONYA İMAJININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. Humanities Sciences 11/2 (Nisan 2016), 69-86.
JAMA Canöz N. TÜRK İNSANI NEZDİNDE KONYA İMAJININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Humanities Sciences. 2016;11:69–86.
MLA Canöz, NİLÜFER. “TÜRK İNSANI NEZDİNDE KONYA İMAJININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. Humanities Sciences, c. 11, sy. 2, 2016, ss. 69-86.
Vancouver Canöz N. TÜRK İNSANI NEZDİNDE KONYA İMAJININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Humanities Sciences. 2016;11(2):69-86.