DUYGUSAL OKURYAZARLIK TEMELLİ EĞİTİMLERİN EKONOMİK DEĞERİ
Yıl 2018,
Cilt: 13 Sayı: 1, 24 - 35, 20.01.2018
Gaye Özdemir Erel
,
Miray Beşbudak
Öz
Kişilerin gelişimi
kurumların gelişimi demektir. Duygusal okuryazarlık eğitimleri ile bireylerin
davranış değişikliği ile gelişim ve ilerleme göstermeleri mümkündür. Duygusal
okuryazarlığın ekonomik değeri, bireylerin karar verme konusundaki becerilerini
geliştirmek ve iş yaşamında yer alan taraflara psikolojik destek sağlamak
yoluyla ortaya çıkmaktadır. Bireyler doğası gereği, içinde bulundukları
kültürün ve düşünce ve hissetme biçimlerinin bir sonucu olarak belirli önyargılarla
hareket etmektedirler. Ekonomistler, artan rekabet ortamında farklı sermayeler
arayışında iken insanların değer algıları ve tercihlerini ifade etme
biçimlerini değiştirme çabasının önemini anlamışlardır. Bu nedenle özellikle
kişilerin birbirleriyle olan etkileşimini geliştirmeye yönelik duygusal
okuryazarlık kavramı genel anlamıyla kurumun değerini arttırmaktadır. Kurumsal
eğitimlerin, bireylerin duygusal okuryazarlık gelişimi yönelimli planlanması
ile yapılan yatırımlar geri kazanılmış olacaktır.
Kaynakça
- • Boyatzis, R., (1982). The Competent Manager: A Model for Effective Performance, John Wiley and Sons, NY.
- • Boyatzis, R.E., Cohen, S.S., and Kalb, D.A., (1995). Innovation in Professional Education: Steps on a Journey Form Teaching to Learning. San Francisco: Jossey-Boss&Wiley.
- • Cherniss, C. and Goleman, D., (2001). The Emotionally Intelligent Workplace. San Francisco: Jossey-Bass:23.
- • Cooper, R.K. ve Ayman, S., (2000). Liderlikte Duygusal Zeka, Çev: Zelal Bedriye Ayman ve Banu Sancar, İstanbul: Sistem Yayıncılık, s.381.
- • Daus, C. and Ashkanasy, N., (2005). The Case for an Ability-Based Model of Emotonal Intelligence in Organizational Behaviour, Journal of Organizational Behaviour, Vol:26, 453-466.
- • Druskat, V., Sala, F., and Mount, G., (2006.) Linking Emotional Intelligence and Performance At Work, Lawrence Erlbaum Pub., New Jersey:67-70.
- • Erel, G., (2015). Duygusal Zeki Organizasyonlar, Konya: Literatürk Academia Yayınları.
- • Eren, E., (1998). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul: Beta Yayınları, s.342-370.
- • Fatt, J., (1996). Training in Communications: A Spring Board to Success in Business Careers, Industrial and Commercial Training, Vol:28, Num:7., s.17.
- • Goleman, D., Boyatzis, R., and McKee, A., (2002). Yeni Liderler, Çev: Fili Nayır, Osman Deniztekin, İstanbul: Varlık Yayınları, s.113.
- • Goleman, D., (1998). İşbaşında Duygusal Zeka, İstanbul: Varlık Yayınları.
- • Groves, K.S., McEnrue, M.P., and Shen, W., (2008). Developing and Measuring The Emotional Intelligence of Leaders, Journal of Management Development, Vol:27, Issue:2, pp:225-250.
- • McClelland, D.C., (1998). Identifying Competencies with Behavioural Event Interviews, Psychological Science, 9, 331-339.
- • Park, J., (2005). Fostering Creativity and Productivity Through Emotional Literacy: The Organizational Context., Development and Learning in Organizations: An International Journal, Vol:19, Issue:4, s.5-7.
- • Spencer, L.M., (2001). Economic Value of Emotional Intelligence Competences and EIC-Based HR Programs, San Francisco: Jossey-Bass&Wiley.
- • Steiner, C. and Perry, P., (1997). Achieving Emotional Literacy London: Bloomsbury, s.11.
- • Steiner, C., (2003). Emotional Literacy: Intelligence with a Heart. USA: Personhood Press.
- • Steiner, C., (2014). Duygusal Okuryazarlık. 3. Baskı. Ankara: Nobel Kitap.
- • Turner, L., (2004). Emotional Intelligence: Our intangible asset? Chartered Accountants Journal, 83(3):29–31.
Yıl 2018,
Cilt: 13 Sayı: 1, 24 - 35, 20.01.2018
Gaye Özdemir Erel
,
Miray Beşbudak
Kaynakça
- • Boyatzis, R., (1982). The Competent Manager: A Model for Effective Performance, John Wiley and Sons, NY.
- • Boyatzis, R.E., Cohen, S.S., and Kalb, D.A., (1995). Innovation in Professional Education: Steps on a Journey Form Teaching to Learning. San Francisco: Jossey-Boss&Wiley.
- • Cherniss, C. and Goleman, D., (2001). The Emotionally Intelligent Workplace. San Francisco: Jossey-Bass:23.
- • Cooper, R.K. ve Ayman, S., (2000). Liderlikte Duygusal Zeka, Çev: Zelal Bedriye Ayman ve Banu Sancar, İstanbul: Sistem Yayıncılık, s.381.
- • Daus, C. and Ashkanasy, N., (2005). The Case for an Ability-Based Model of Emotonal Intelligence in Organizational Behaviour, Journal of Organizational Behaviour, Vol:26, 453-466.
- • Druskat, V., Sala, F., and Mount, G., (2006.) Linking Emotional Intelligence and Performance At Work, Lawrence Erlbaum Pub., New Jersey:67-70.
- • Erel, G., (2015). Duygusal Zeki Organizasyonlar, Konya: Literatürk Academia Yayınları.
- • Eren, E., (1998). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul: Beta Yayınları, s.342-370.
- • Fatt, J., (1996). Training in Communications: A Spring Board to Success in Business Careers, Industrial and Commercial Training, Vol:28, Num:7., s.17.
- • Goleman, D., Boyatzis, R., and McKee, A., (2002). Yeni Liderler, Çev: Fili Nayır, Osman Deniztekin, İstanbul: Varlık Yayınları, s.113.
- • Goleman, D., (1998). İşbaşında Duygusal Zeka, İstanbul: Varlık Yayınları.
- • Groves, K.S., McEnrue, M.P., and Shen, W., (2008). Developing and Measuring The Emotional Intelligence of Leaders, Journal of Management Development, Vol:27, Issue:2, pp:225-250.
- • McClelland, D.C., (1998). Identifying Competencies with Behavioural Event Interviews, Psychological Science, 9, 331-339.
- • Park, J., (2005). Fostering Creativity and Productivity Through Emotional Literacy: The Organizational Context., Development and Learning in Organizations: An International Journal, Vol:19, Issue:4, s.5-7.
- • Spencer, L.M., (2001). Economic Value of Emotional Intelligence Competences and EIC-Based HR Programs, San Francisco: Jossey-Bass&Wiley.
- • Steiner, C. and Perry, P., (1997). Achieving Emotional Literacy London: Bloomsbury, s.11.
- • Steiner, C., (2003). Emotional Literacy: Intelligence with a Heart. USA: Personhood Press.
- • Steiner, C., (2014). Duygusal Okuryazarlık. 3. Baskı. Ankara: Nobel Kitap.
- • Turner, L., (2004). Emotional Intelligence: Our intangible asset? Chartered Accountants Journal, 83(3):29–31.