Araştırmada, medyanın kadınların beslenme
alışkanlıkları, besin seçimi ve tüketimi üzerindeki etkilerini, özellikle çocuk
sahibi olan ve olmayan kadınların bunlardan etkilenme düzeylerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Kesitsel tipte
tanımlayıcı olarak planlanan araştırma, İzmir Halk Sağlığı Kurumu’na bağlı üç
Toplum Sağlığı Merkezi’ne başvuran 18-65 yaş arası 246 kadın üzerinde
yürütülmüştür. Veri toplama formu, sosyo-demografik özellikler, besin satın
alma davranışları, medya takibi ile bilgiler, beslenme bilgisi ve medya etkisi
ile davranış değişikliği bilgileri olarak 4 bölüm ve 29 soruyu içermektedir.
Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde ki-kare testi kullanılmıştır. Kadınların yaş
ortalaması 35.19±12.43, yarısından
çoğu (%64.2) evli, %60.6’sı çocuk sahibidir. Çalışmaya katılan 246 kadın
arasında, 243’ü besin satın alırken ürünün tazeliğine, 237’si son kullanma
tarihine, 236’sı besleyici özelliğine, 233’ü sağlığa uygunluğuna ve 232’si fiyatına
dikkat etmektedir. İstatistiksel olarak, kadınlar medyada yer alan beslenme ile
ilgili haber, yazı ve reklamlardan etkilenmektedir (p<0.05). Sonuç olarak
kadınlar; çocuk sahibi olsun veya olmasın medyadaki besleme ile ilgili haber,
yazı ve reklamlardan etkilenmektedir.
Beslenme Alışkanlığı Besin Seçimi Besin Tüketimi Kadın Medya
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 1 |