İşletmelerin
verimliliğini ve etkinliğini artırabilmenin yolu, çalışanların performansını
artırmaktan geçmektedir. Çalışanların performansını arttırmak için de, öncelikle
onların motive edilmeleri gerekmektedir. Bireyi belirli bir amaç için harekete
geçiren, teşvik eden bir güç olarak tanımlanan motivasyon, çalışanların
performanslarını etkileyen en önemli unsurlardan biridir. İşletmeler
çalışanların performansı üzerinde önemli bir etkiye sahip olan motivasyonu
sağlamak için çeşitli motivasyon araçlarına ihtiyaç duymaktadırlar. Motivasyon
konusunda evrensel olarak kabul edilen bazı özendirici araçlar olsa bile, her
kişiye, her topluma ve her işletmeye uygun bir motivasyon aracı veya motivasyon
modeli geliştirmek neredeyse imkansızdır. Çalışmamızda motivasyon araçları;
ekonomik araçlar, psiko-sosyal araçlar, örgütsel ve yönetsel araçlar olarak 3
farklı gruba ayrılmıştır. Bu çalışmanın amacı; insanların performansı üzerinde
etkili olan motivasyon araçlarının kişisel özelliklere göre farklılığını tespit
etmektir. Çalışmanın uygulama kısmı, oluşturulan anket formu aracılığıyla banka
çalışanları üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Motivasyon Motivasyon Araçları Banka Çalışanları Performans Demografik Özellikler
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 1 |