Küreselleşmeyle birlikte piyasa rekabetinin kriterlerinde ve
özelliklerinde önemli değişiklikler meydana gelmiştir. İşletmeler ya bu yeni
kriterlere uyum sağlayacaklar ya da yok olma tehlikesiyle karşı karşıya
kalacaklardır. Bu nedenle işletmelerin mevcut kaynaklarını daha verimli
kullanmaları ve rekabet güçlerini arttırmaları gerekmektedir. Kümelenme
yaklaşımı, işletmelerin rekabet güçlerinin ve verimliliklerin arttırılmasında
önemli bir model olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada Erzincan tulum
peyniri kümesinin rekabet gücü Porter’ın Elmas Modeli yaklaşımı ile
belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışma nitel bir niteliğe sahiptir. Araştırmada
birincil ve ikincil veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Birincil veri
toplama yöntemi olarak derinlemesine mülakat tekniği ve anket yöntemi
kullanılmıştır. Bu kapsamda Erzincan tulum peyniri üreticileri, satıcıları, tedarikçileri,
ilişkili kurum ve kuruluş yöneticileri ve uzman kişilerle toplam 32 mülakat
yapılmıştır. Sonuç olarak, büyük bir kümelenme potansiyeline sahip Erzincan
tulum peyniri kümesinin rekabet gücünün genel olarak düşük olduğu ortaya
çıkmıştır.
Elmas Modeli Rekabet Gücü Erzincan Tulum Peyniri Kümesi Erzincan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2 |