Çalışmanın amacı; sosyal değişme sürecinde toplumun güreş sporuna olan değer yargılarının belirlenmesidir. Bunun için; Bursa ilinde 10 ilköğretim okulunda eğitim gören 1135 öğrenci velisine anket uygulanmıştır. Toplumun güreş sporuna karşı ilgi, tutum, bilgi ve değer yargılarının belirlenmesinin, güreşin toplumdaki yerinin güçlendirilmesi ve popülaritesinin artması için yapılacak çalışmalara yön vereceği, hipotezinden hareket edilmiştir. Bu çerçevede, toplumun güreşe ilgi duyma (%33,9) ve bilgi düzeylerinin düşük olmasına rağmen güreş, ata sporu (%85,6), Türk milletinin en önemli sporu (%59,1) ve Türk ulusunu önde hissettiren bir spor (%57,0) olarak toplum tarafından sahiplenilmektedir. Katılımcılar, çoğunlukla devletin güreşi daha fazla desteklemesi ve okullarda öğretilmesi beklentisi içerisindedirler. Yine güreş, tarih ve kültürle ilişkilendirilirken, dinle doğrudan ilişkilendirilmemiştir. Ayrıca araştırma sonuçları; toplumun güreş sporuna olan ilgi duyma ve bilgi düzeyleri ile değer yargılarının cinsiyet, yaş, gelir ve eğitim durumu değişkenleri arasında da anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Spor Yöneticiliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3 |