Bu
çalışmanın amacı; Disiplin Sağlama Stratejileri Ölçeği’nin (DSSÖ) Türk
öğrenciler için geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yapılmasıdır. Çalışma
grubunu dört ayrı okuldan 298’i kız (Xyaş=12.84±1.16), 278’i erkek
(Xyaş=12.90±1.10) olmak üzere toplam 575 (Xyaş=12.86±1.13)
ortaokul öğrencisi gönüllü olarak oluşturmuştur. Veriler, Disiplin Sağlama
Stratejileri Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Açıklayıcı (AFA) ve
Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) teknikleri uygulanmıştır. Ölçeğin geçerliğine yönelik
yapılan AFA analizlerine göre DSSÖ’nün özgün formuna uygun olarak dört faktörlü
bir yapı oluşturduğu ve bu faktörlerin toplam varyansın %52.96’sını açıkladığı,
DFA analizi sonuçları da ölçeğin önerilen uyum indeks değerlerine göre (χ²/sd=2.23,
RMSEA=0.046, p<.001) iyi uyum sağladığı görülmüştür. Ölçeğin iç
tutarlık katsayısını hesaplamaya yönelik yapılan Cronbach alfa değerleri
“içsel” faktörü için .92, “dışsal/sorumluluk” faktörü için .84, “kayıtsızlık”
faktörü için .71 ve “içe yansıtma” faktörü için ise .65 olarak bulunmuştur. Sonuç
olarak, adaptasyonu yapılan ölçeğin ortaokul 10-15 yaş grubu için geçerli ve
güvenilir olduğu bulunmuştur.
Disiplin Sağlama Stratejisi Beden Eğitimi Geçerlik Güvenirlik Ölçek
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2 |