Bu çalışmada, durumsal güdülenme, içsel konuşma (İK) ve tutumun, öğrencilerin diğer algıları (Beden Eğitimi Dersini Sevme-SEV, Beden Eğitimi Dersine Kişinin Verdiği Önem-KVÖ ve Ailenin Beden Eğitimi Dersine Verdiği Önemi Algılama-AVÖ) ile arasındaki ilişkisi ile değişkenlerin yaşa ve cinsiyete göre karşılaştırılması yaşları 11-14 (X=12.80, SS=.87) arasında toplam 698 (n(erkek)=368) öğrenci ile yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre güdülenmenin tüm boyutlarında ve tutum değişkeninde kızların ortalamaları daha yüksek çıkmıştır. İK’de ise yalnızca endişe duyma boyutunda erkeklerin ortalamaları daha yüksek bulunmuştur. Cinsiyet açısından ise, SEV ve KVÖ’de kızların; AVÖ’de ise erkeklerin ortalamaları daha yüksek bulunmuştur. Yaş arttıkça SEV, KVÖ, AVÖ, İG, ÖD ve tutumun azaldığı, bedensel yorgunluğun arttığı; ayrıca SEV, KVÖ ve AVÖ’nün diğer pozitif içerikli değişkenlerle pozitif, negatif içerikli değişkenlerle negatif yönde ilişkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca İG ve ÖD boyutları, tutum ve pozitif İK boyutları ile pozitif; dışsal düzenleme ve güdülenmeme boyutları ise tutum ile negatif iken; negatif İK boyutları ile pozitif ilişkili bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 4 |