The main aim of this study is to define the personality traits of
strategic entrepreneurs’. Due to this aim there have been established 1 main
and 5 sub-hypothesis in this study. The sample of strategic entrepreneurs’ is
created from the biggest 500 firms’ list in Turkey. The companies are choosen
from Kocaeli, İstanbul, İzmir, Ankara and Bursa. The survey is applied on 105 strategic
entrepreneurs. After collecting data it is examined in SPSS so the main
hypethesis is verified partially. And the sub- hypothesises are verified
partially too. In this study, Neo - FFI personality inventory is used to
measure personality for a responsive result.
Entreprenurship Strategic Entrepreneurs Five Factor Personality Modal Personality
Bu çalışmanın temel amacı stratejik girişimcilerin kişilik özelliklerini neo-ffi kişilik envanteri aracılığıyla tespit etmektir. Bu
çerçevede teorik alt yapının oluşturulmasının ardından Türkiye'nin en büyük ilk 500 işletmesinin kurulu olduğu iller arasında yer alan
Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa ve Kocaeli'de faaliyet gösteren stratejik girişimciler tespit edilmiştir. Tarafımızca oluşturulan anket formlarının uygulanmasıyla elde edilen 105 anket formu değerlendirmeye alınarak yapılan istatistiki analizler sonucunda stratejik girişimcilerin kişilik özelliklerinin tespiti sağlanmıştır. Araştırmanın ana hipotezi kısmen doğrulanmış ve oluşturulan 5 alt hipotezden
ikisi kabul ve üçü reddedilmiştir. Çalışmada literatüre katkı sağlaması amacıyla Neo - FFI kişilik envanteri kullanılmış ve kişiliğin daha hassas ölçümü hedeflenmiştir. Ölçeklerin ve alt ölçeklerin güvenirlilik analizi
sonuçları ise istatistiki açıdan kabul edilebilir düzeydedir.
Stratejik Girişimcilik Stratejik Girişimci Beş Faktör Kişilik Kişilik
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |