Sinema, diğer sanat dallarını kendi bünyesinde birleştirebilen çok yönlü yapısı sayesinde kitleleri peşinden sürükleyen bir yeteneğe sahiptir. Bu karma yapı tiyatrodan öyküleme, kurgu, dekor, kostüm, makyaj, oyunculuk; müzikten ritmik değerler; fotoğraftan kadraj, kurgu; resimden ışık, derinlik, kompozisyon, renk unsurları gibi farklı disiplinlerden olguları bir araya gelmesiyle oluşmuştur. Ancak özellikle Ressam kökenli yönetmenler, resimsel öğeleri harmanlayarak diğer yönetmenlere göre izleyici üzerinde farklı bir etki yaratmayı başarmıştır. Bu makalede özellikle sinemada bahsi edilen sanat dallarından yararlanarak, sinema-resim ilişkisiyle, ressam kökenli Japon Sinemasının usta yönetmenlerinden Akira KUROSAWA’NIN hem resimsel hem de tiyatral özellikler taşıyan, Dreams filmi ele alınmıştır
There is a very versatile structure of cinema that is dragging audiences to follow it thank to combine of all art branches. The composite structure are formed by coming together from different disciplines cases such as which are takes from theater as narrative, fiction, decor, costumes, makeup, acting; rhythmic values from music; framing and editing from foto; light, depth, composition,color elements from pictures. However, especially painters originated directors who are succeeded in create a different effect on the audience than other directors, blending of the pictoral elements. In this article, mentioned Dreams Movie which is carry some traces from both of the theatrical and the pictorial features,is belonging of Akira KROSAWA who are painter originated and a master director of cinema, taking advantage of other art branches in the cinema
Akira KUROSAWA Dreams Cinema-Painting Culture of Japan Kabuki Noh
Diğer ID | JA25KF94KM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 14 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD