Öz
Görsel sanatlar eğitimi, öğrencilerin
aktif şekilde sürece dahil olması açısından sadece sınıflarla sınırlı
kalmamalıdır. Ülkemizde görsel sanatlar dersi genellikle sınıf ortamında veya
okulların imkan durumlarına göre atölyelerde yapılmaktadır. Öğrenci aktif öğrenme
sürecinde yaparak yaşayarak ilkesinden hareketle sınıf ortamından çıkarılarak,
eserlerle etkileşim içinde olabileceği ortamlarda eğitim – öğretim sürecine
dahil edilmelidir. Öğrencilerin gelişim düzeylerine uygun, ilgi ve
ihtiyaçlarına cevap veren ve öğrencinin merkeze alındığı bir müze eğitimi,
sanat eğitimi sürecinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Müze eğitimi
konusunda okulların, ailelerin ve
eğitmenlerin yeterli bilgi birikimine sahip olmaları gerekmektedir. Yeterli
bilgi ve tecrübelere sahip eğitmenler sayesinde öğrenci müze bilinci kazanarak,
bunu genel yaşantısına da yansıtacaktır. Bu bilinçle hareket edilerek çocuğun
sanat eğitimi süreci ve bu süreçte kazandığı yetiler, daha anlamlı ve kalıcı
olacaktır. Müze eğitimi, bireylerin yaratıcılıklarını, özgün düşünme ve farklı
fikirler ortaya koyma yetilerini geliştirir. Bu durum, öğrencilerin kendilerine
olan güven duygusunu yükselterek, kendilerini yeterli hissetmelerini sağlayacaktır.
Araştırma kapsamında müze eğitimi etkinliklerinin ve uygulamalarının çocukların
görsel sanatlar eğitimine olan etkileri incelenmektedir. Araştırma 8. sınıfta
öğrenim görmekte olan 30 deney ve 30 kontrol grubu öğrencisi üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Gruplara eğitim öncesinde ve sonrasında çoktan seçmeli
başarı testi uygulanarak elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırma
sonucunda deney grubu lehine anlamlı farklılık oluştuğu belirlenmiştir. Bu
sonuçlara bakılarak, müze eğitiminin çocukların görsel sanatlar eğitimi
sürecine olumlu etkilerinin olduğu söylenebilir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD