Bu
araştırma, öğretmenlerin okul müdürlerinin yönetsel özelliklerine ilişkin
algıları ile okul müdürlerinin sergilediği kültüre bağlı yönetsel özellikleri ve
sergilemeleri beklenen evrensel liderlik değerlerine ilişkin görüşlerini belirlemeyi
amaçlamaktadır. Araştırma nicel araştırma deseninde ve tarama modelinde yürütülmüştür.
Araştırmanın örneklem grubunu, tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 960
öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen
yönetsel özellikler ölçeği ile toplanmıştır. Öğretmenler, okul müdürlerinin
yönetsel özelliklerini, babacan-anlayışlı (f=199, %20.7), yeterli-yardımsever (f=153, %15.8),
demokratik-katılımcı (f=148, %15.9), otoriter-kuralcı (f=133, %13.7), donanımlı-lider
yönetici (f=133, %13.7), yetersiz-mevzuatçı (f=78, %8.1), etkisiz-günü
kurtarıcı (f=71, %7.4) ve karizmatik-buyurgan (f=45, %4.7) şeklinde
değerlendirmektedir. Öğretmenlerin okul müdürlerinde gözlemlediği
kültüre bağlı yönetsel özellikler, resmî, hoşgörülü, tedbirli, samimi, duyarlı, sonuç
odaklı, ilkeli, hırslı, düzenli, baskın, yenilikçi ve mantıklı şeklindedir.
Öğretmenlerin okul müdürlerinde görmek istediği evrensel liderlik değerleri ise
adalet, donanım, etkili iletişim, motive edicilik, ileri görüşlülük (vizyon),
zekâ, dürüstlük, güvenilirlik, ekip kuruculuk, tutarlılık, dinamizm ve
kararlılık şeklindedir.
Yönetsel özellik yönetsel değerler evrensel liderlik değerleri okul müdürü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD