This study focuses on, one of the
leading film director of the New Iranian Cinema, Majid Majidi’s intensive usage
of the various meanings he attributes to nature and, in turn, the types of effect
these meanings have on his cinematographic representations. The study suggests
that the director treats nature as if it is a conscious being that contributes
to the production of the meaning, thus reveals a new form of relationship
between cinema and nature.
The study examines
the films Baduk (1992), Father (Pedar, 1996), Children of Heaven (Bacheha-ye Aseman,
1999), Color of Heaven (Rang-e Khoda,
1999), Baran (2001), Willow Tree (Beed-e Majnoon , 2005), Song of Sparrows (Avaze Gonjeshk-ha,
2008) and Beyond the Clouds (2017) of
Majidi and conducts a semiotic analysis based on the views of authors such as
Roland Barthes, Christian Metz, and Peter Wollen. In this context, it aims to
determine the contributions of the elements of nature to the atmosphere of the
scenes, progress of the story and the inner journeys of the characters in these
films. Additionally, the study questions the obvious and metaphorical meanings
implied by the elements in the director’s narratives which is based on
allegories. The findings are discussed in relation to the contexts of the
director's film making technique and the sources that give the meaning to the
framework.
Bu
çalışma Yeni İran Sinemasının önemli yönetmenlerinden olan ve filmlerinde
doğayı çeşitli biçimlerde yoğun bir biçimde kullanan Majid Majidi’nin,
anlatılarında doğaya yüklediği anlamları ve bu unsurların anlatıya ne tür
katkılar yaptığı sorularına yoğunlaşmaktadır. Çalışma, yönetmenin doğayı
anlamın üretilmesine katkı sağlayan bilinçli bir varlıkmış gibi işlediği
böylece sinema ve doğa arasında yeni bir ilişki biçimi ortaya koyduğu iddiasına
dayanmaktadır.
Majidi’nin Baduk (1992), Baba (Pedar, 1996), Cennet’in Çocukları (Bacheha-ye Aseman, 1999), Cennet’in Rengi (Rang-e Khoda, 1999), Baran
(2001), Söğüt Ağacı (Beed-e Majnoon, 2005), Serçelerin Şarkısı (Avaze Gonjeshk-ha, 2008) ve Bulutların
Ötesinde (Beyond The Clouds,
2017) filmlerinin incelendiği çalışmada Roland Barthes, Christian Metz, Peter
Wollen gibi yazarların görüşlerini temel alan göstergebilimsel bir analiz
yapılmıştır. Bu çerçevede örneklemi oluşturan filmlerde yer bulan doğaya ait
unsurların filmin atmosferine, öykünün akışına, karakterlerin içsel
yolculuklarına yaptığı katkılar belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca yönetmenin
alegorilere dayanan anlatımı içerisinde bu unsurların imlediği görünen ve
metaforik anlamların neler olabileceği sorgulanmıştır. Elde edilen bulgular,
yönetmenin sinema üslubuna ve filmlerde ortaya koyduğu anlam çerçevesine
kaynaklık eden bağlamlarla ilişkili biçimde tartışılmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD