Kişisel marka, çağcıl dönemin gündem maddelerinden biridir ve popülerliği nedeniyle hem pazarlama iletişimi
uzmanlarının hem de akademisyenlerin ilgi alanına girmektedir. Uluslararası ve ulusal alanyazında konu ile ilgili
çalışmalar olmakla birlikte; kişisel markanın mümkün olup olmadığı, tanımı, kapsamı hala tartışma konusudur.
Kişisel marka kavramına ilişkin muğlak bakış açısından hareket eden bu çalışma; kişisel marka kavram ve
uygulamalarını mercek altına almaktadır. Nitel şekilde tasarlanan çalışma, bir literatür taramasıdır. Çalışmada veri
toplama yöntemi olarak doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Bu bağlamda uluslararası ve ulusal alanyazında
kişisel marka kavram ve uygulamalarına ilişkin retrospektif tanımlayıcı literatür araştırması gerçekleştirilmiş ve
uygun örneklem yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında öncelikle marka ve marka yönetimi kavramları konu
edilmiştir. Ardından kişisel marka kavramı detaylı bir şekilde mercek altına alınarak kişisel marka kavramının
tarihsel gelişimine ve kişisel marka yönetim sürecine açıklık getirilmiştir. Çalışma, alanyazından hareketle kişisel
marka kavram ve uygulamalarının mevcut durumuna ilişkin saptama yaparak kavramsal bir çerçeve oluşturmayı ve
gelecek çalışmalar için ışık tutmayı amaçlamaktadır.
-
-
-
Personal branding has gained a lot of attention in the modern era and due to its increased popularity is of interest
to both marketing communication professionals and academics. There have been studies done on the subject in
international and national literature; however, whether personal branding is even possible, its definition and scope
are still matters of debate. Based on the inconsistent points of view regarding the concept of personal branding, this
study scrutinizes the personal branding concepts and practices. This literature review based study used a qualitative
research design and document analysis technique as the data collection method. A retrospective descriptive literature review on personal branding concepts and practices in international and national literature was conducted and
an appropriate sampling method was used. First, the concepts of branding and personal brand management were
discussed. Then, the concept of personal branding was examined in detail and its historical development and the
personal brand management process were considered. The study aims to establish a conceptual framework to pave
the way for future studies by determining the current situation of the concepts and practices of personal branding
based on the literature.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD