Sağlık sektörü hizmetleri geçmişte ve günümüzde insan yaşamının sürdürülmesinde ve yaşam kalitesinin artırılmasında önemli rol oynamıştır. Hastalar tarafından alınan hizmetten memnuniyet ve hizmet kalitesinin iyileştirilmesi hastanede çalışan, değer oluşturan ve beklenen sorumlulukları yerine getiren sağlık çalışanları tarafından mümkün olmaktadır. Yoğun çalışma temposuna sahip hastanelerde, çalışanların çalışma ortamından beklentileri karşılanarak hizmet kalitesinin en üst düzeye çıkartılması mümkündür. Bu çalışmanın temel amacı, işe tutkunluk, odaklanma yeteneği, kariyer tatmini ve iş tatmini arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaca ulaşabilmek için, nicel araştırma yöntemi kullanılarak Malatya ilinde hastane çalışanları üzerinde bir alan araştırması yapılmıştır. Malatya İl merkezinde yer alan iki özel sağlık kuruluşu çalışanlarından 297 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Analiz kapsamında, frekans, güvenilirlik, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre hastane çalışanlarında; işe tutkunluk ve odaklanma yeteneği arttıkça iş tatmini ve kariyer tatmininin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Sağlık çalışanlarının iş tatmini ve kariyer tatmininin artırılmasına işe tutkunluk ve odaklanma yeteneklerinin artırılmasının katkı sağlayabileceği ortaya çıkmaktadır.
-
-
Health sector services have had an important role in sustaining human life and increasing the quality of life in the past and today. Satisfaction of the service received by the patients and improvement of the service quality is possible only by the healthcare professionals working in the hospital and creating value, fulfilling the expected responsibilities. In hospitals with intensive working pace, it is possible for the employees to fulfill their service quality at the highest level, by meeting the expectations of the employees from the working environment. The main purpose of this study is to determine the relationship between Job Engagement, ability to Focus, Career Satisfaction and Job Satisfaction with a field study conducted in Malatya province using quantitative research method for hospital employees. In this study, a questionnaire was applied to 297 employees of two private healthcare workers in the city center of Malatya. The data obtained were statistically evaluated with SPSS program. Within the scope of the analysis, frequency, reliability, correlation and regression analyzes were performed. According to the results of the analysis, in the hospital staff; It is concluded that job satisfaction and career satisfaction increase as the ability to focus and job engagement. It turns out that increasing the job engagement and focus skills of healthcare professionals can contribute to increasing job satisfaction and career satisfaction.
job engagement ability to focus career satisfaction job satisfaction
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD