Uzaktan Öğretim Açık Eğitim Medya Zenginliği Kuramı Açıklık KAÇED
Bu araştırma, Anadolu Üniversitesi AKADEMA platformunda yer alan kitlesel açık çevrimiçi derslerin (KAÇED) medya zenginliği kuramının etkileşim, iletideki fikrin taşınması, ana dil kullanımı ve kişiselleştirme boyutları doğrultusunda öğretici görüşlerine göre incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden temel nitel araştırma deseni ile gerçekleştirilmiş ve çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem türlerinden ölçüt örneklem kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında çevrimiçi görüşme yönteminden yararlanılarak, görüşme soruları yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda; ortam zenginliği olarak da ifade edilen medya zenginliği kuramının dört farklı boyutu olan; etkileşim, iletideki fikrin taşınması, ana dil kullanımı ve kişiselleştirme boyutlarının KAÇED uygulamalarında önemli bir yere sahip olduğu görülmüştür. Medya zenginliği kuramının etkileşim boyutunda geri bildirimin en önemli unsur olduğu ortaya çıkmıştır. İkinci boyut olan iletide fikrin taşınmasında yazılı bildirimin ağırlıkta olduğu ve bunun görsel-işitsel olanaklarla desteklenmesinin iletideki fikrin taşınmasında etkili bir yaklaşım olduğu görülmüştür. Üçüncü boyut olan ana dil kullanımına ilişkin olarak; kurulan her türlü iletişimde resmi olmayan, sade ve anlaşılabilir bir dilin kullanılmasının önemli olduğu ve kullanılan ortamların bunun için yeterli olduğu görüşü ortaya çıkmıştır. Kişiselleştirme boyutunda ise kişiselleştirmenin iletişimde önemli bir unsur olduğu ve kişiye özel uygulamaların medya zenginliğine katkı sağladığı belirlenmiştir. Medya zenginliği kuramının tüm boyutlarında geri bildirimin ortak ve önemli bir unsur olduğu ortaya çıkmıştır.
Uzaktan Öğretim Açık Eğitim Medya Zenginliği Kuramı Açıklık KAÇED
Uzaktan Öğretim Açık Eğitim Medya Zenginliği Kuramı Açıklık KAÇED
Uzaktan Öğretim Açık Eğitim Medya Zenginliği Kuramı Açıklık KAÇED
This study aims at investigating of the instructors’ reviews about massive open online courses existing at AKADEMA platform of Anadolu University in line with interaction, bearing of the ideas in message, use of the mother tongue and the dimensions of individualization. In the study basic qualitative research which is one of the qualitative research pattern was used. Criterion sampling, a type of purposive samplings, was used in specifying the working group. Online interview method was used in data acquisition and interview questions were collected through structured interview form. In content analysis themes and related codes were figured out in the form of tables. As a result of the findings acquired in the study, four varied dimensions; interaction, bearing of the ideas in message, use of mother-tongue and individualization of the media richness theory which is also stated as setting richness has been considered to hold a place in KAÇED applications. The feedback about interaction which is the first dimension of the media richness theory has emerged to be the most important factor. Supporting weightily written notification related with bearing of the ideas as the second dimension and audio-visual facilities has been evaluated to be an effective approach. Regarding to the use of mother-tongue considered as the third dimension, the importance of informal, simple and comprehensible language in all kinds of communication has been adopted and the idea stating used settings are enough has been emerged. Concerning the individualization dimension, that individualization is a significant element and private-based practices contribute to the media richness has been evaluated. The feedback in all dimensions of the media richness theory has emerged to be a common and important factor.
Distance Learning Open Education Media Richness Theory Openness MOOC
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar, Halkla İlişkiler |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD