Amaç: Ağız-diş sağlığı hizmetleri halk sağlığı açısından oldukça önemli bir alandır. Diş hekimliği fakülteleri, ağız diş sağlığı alanında kamunun 3. basamak hastanesi olup, en üst düzeyde hizmet veren sağlık kuruluşlarıdır. Hastaların beklememe sürelerinin hasta memnuniyetine etkisini ortaya koymak ve bekleme sürelerinin azaltılması için yapılacak çalışmalara katkı sağlamaktır.
Yöntemler: Hasta bekleme süresinin memnuniyet üzerindeki etkisini belirlemeye dönük yapılan bu araştırmada keşfedici model kullanılmıştır. Veri toplama işlemi online yöntemle 01.02.2021 ile 30.03.2021 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Eylül, Ekim, Kasım 2020 aylarının verileri ile çalışma yapılmıştır. Restoratif ana bilim dalında muayene olan 948 hasta arasından ankete 201 kişi katılmış geçerli 187 kişinin anketi değerlendirmeye alınmıştır. Anket 44 adet sorudan oluşmaktadır. Geçerli 36 soru değerlendirmeye alınmıştır. Tutum ölçen sorularda 5’li likert ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırma grubundaki kişilerin bazı demografik özelliklerine göre dağılımı tablo 1’de verilmiştir. Araştırmaya 89 (%47,6) erkek ve 98 (% 52,4) kadın katılmıştır. Hasta memnuniyet oranının %71,2 olduğu, bekleme sürelerinin genel anlamda uzun olduğu ve bekleme süreleri ile memnuniyet arasında negatif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bekleme sürelerinin uzunluğundan dolayı başka kurumu tercih ettim diyenlerin oranının %35,3 olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Bekleme süresinin uzamasının hasta memnuniyetini azalttığı tespit edilmiştir. Hasta bekleme sürelerini azaltıcı yönde iyileştirici çalışmalara ihtiyaç olduğu anlaşılmıştır Randevu sisteminin online olması, merkezi hasta randevu sistemi (MHRS) ile entegre olması, hasta beklentisiyle uyumlu bir gelişme olacağı düşünülmüştür.
YOK
YOK
DESTEKLERİNDEN DOLAYI TURGUT ŞAHİNÖZ' E TEŞEKKÜRLER
Amaç; Hastaların beklememe sürelerinin hasta memnuniyetine etkisini ortaya koymak ve bekleme sürelerinin azaltılması için yapılacak çalışmalara katkı sağlamaktır.
Yöntem; Veri toplama işlemi online yöntemle 01.02.2021 ile 30.03.2021 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Eylül, Ekim, Kasım 2020 aylarının verileri ile çalışma yapılmıştır. Restoratif ana bilim dalında muayene olan 948 hasta arasından ankete 201 kişi katılmış geçerli 187 kişinin anketi değerlendirmeye alınmıştır. Anket 44 adet sorudan oluşmaktadır. Geçerli 36 soru değerlendirmeye alınmıştır. Tutum ölçen sorularda 5’li likert ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular; Hasta memnuniyet oranının %71,2 olduğu, bekleme sürelerinin genel anlamda uzun olduğu ve bekleme süreleri ile memnuniyet arasında negatif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bekleme sürelerinin uzunluğundan dolayı başka kurumu tercih ettim diyenlerin oranının %35,3 olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç; Bekleme süresinin uzamasının hasta memnuniyetini azalttığı tespit edilmiştir. Hasta bekleme sürelerini azaltıcı yönde iyileştirici çalışmalara ihtiyaç olduğu anlaşılmıştır.
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal makale |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 3 |