Bu
araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının KPSS hazırlık sürecinde ek
ders desteği aldıkları alanları belirlemek ve bu durumun nedenlerini incelemektir.
Ayrıca
adayların alan bilgisi yeterliklerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırma, 2017-2018 öğretim yılı güz
döneminde bir devlet üniversitesinin Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Fen
Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 72 4. sınıf öğretmen adayı ile
gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 7 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme
yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak; açık uçlu sorulardan
oluşan anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeden faydalanılmıştır. Elde edilen nitel
verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma
sonuçları doğrultusunda 30 adayın ÖABT, GYT, GKT, EBT alanlarında üniversite
dışında ek ders desteği aldıkları görülmektedir. Bu durumun temel sebepleri; atanamama
kaygısı taşımaları, girecekleri sınavlardaki soruları yetiştirememe
düşünceleri, adayların ek ders desteği almadan bireysel olarak planlı ve
programlı çalışma yapamamaları, fakültede aldıkları eğitimin öğretmen atamaları
için gerekli olan puanı almalarına yeterli olmayacağını düşünmeleri, ek ders
desteği aldıkları kurumlarda kendilerinin sınava daha iyi güdüleneceklerini
düşünme, düzenli olarak sınava yönelik deneme sınavlarına girebilecekleri şeklinde
temalaştırılmıştır. Ayrıca adaylar alan bilgisi konusunda kendilerini yeterli
hissetmedikleri ve atanabilmek için gerekli olan yeterliliğe sahip olmadıkları
yönünde görüş bildirmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Online Science Education Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 License.
Copyright © 2016 Online Fen Eğitimi Dergisi Tüm Hakları Saklıdır.