Bu çalışmada mevcut üstünlükler, zayıflıklar, fırsatlar ve tehditler ortaya konularak, Isparta Orman Bölge Müdürlüğündeki (OBM’deki) ormancılık çalışmalarını kamuoyuna duyuracak etkili kitle iletişim araçlarının belirlenmesi ve önceliklendirilmesi işlemi gerçekleştirilmiştir. Böylece bu alandaki kitle iletişim araçlarının geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir. Araştırmanın ana amacı; Isparta OBM’de ormancılık çalışmalarını kamuoyuna duyuracak etkili kitle iletişim araçlarının belirlenmesine yönelik üstünlükleri, zayıflıkları, fırsatları ve tehditleri ortaya koymaktır. Diğer amaçlar ise araştırma alanında kitle iletişim araçları konusundaki mevcut yapıyı incelemek, kitle iletişim araçlarına yönelik potansiyelleri ve kısıtları belirlemek ve buna yönelik mevcut yapıyı iyileştirebilmek için öneriler geliştirmektir. Araştırmada SWOT (Üstünlükler, Zayıflıklar, Fırsatlar ve Tehditler) çözümlemeleri ile Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) tekniklerini bir araya getiren bir melez teknik olan R’WOT (Ranking Tekniği + SWOT Çözümlemeleri + Doğrusal Kombinasyon Tekniği) tekniği kullanılmıştır. Bu teknik SWOT gruplarının ve her bir SWOT grubu içindeki SWOT faktörlerine ait önceliklerin ve önem sırasının belirlenmesinde, Sıralama tekniği ve Doğrusal Kombinasyon tekniğini birlikte kullanan kombine bir yaklaşımdır. Kullanılan R’WOT tekniği, farklı karar verme durumları için uygun bir araçtır. Bu örnek uygulama çalışması da sunulan metodolojinin faydalılığını göstermiştir.
Katılım çok kriterli karar verme R’WOT kitle iletişim araçları Isparta Orman Bölge Müdürlüğü (OBM)
Orman Genel Müdürlüğü
19.8501/2019-2020
Katılımcı bir yaklaşım benimsenerek gerçekleştirilen bu çalışmaya; Çocuklar, Sektör Uzmanları, STK’lar, Orman Köylüleri, Keresteciler ve Kamu Kurumları temsilcileri dahil olmuştur. Sıralanan bu ilgi gruplarıyla anket ve görüşmeler yapılmıştır. Tüm katılımcılara çalışmaya verdikleri destek için teşekkür ederiz.
In this study, the existing advantages, weaknesses, opportunities and threats were revealed, and the process of determining and prioritizing effective mass media that would announce the forestry activities in Isparta Forestry Regional Directorate (FRD) to the public was carried out. Thus, it was developed suggestions for the development of mass media in this field. The main purpose of this research is to explore the strengths, weaknesses, opportunities and threats for determining effective mass communication tools in Isparta FRD. The other purposes of this study are to review the current structure regarding mass communication tools, to identify the potentials and the constraints for mass media tools, and to recommend ways to improve the existing structure for them. In this research, it was used the R’WOT technique, which is a hybrid technique connecting Multiple Criteria Decision-Making Techniques (MCDM) to SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats) analysis. This technique is a combined approach utilizing Ranking Technique and Linear Combination Technique when assessing the priorities and the order of importance of SWOT groups and SWOT factors included within each SWOT group. Presented R’WOT Technique is suitable for a variety of different decision making situations. Also, this case study showed the usability of the presented method.
Participation multi criteria decision making R’WOT mass media Isparta Forestry Regional Directorate (FRD)
19.8501/2019-2020
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Orman Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | İşletme |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 19.8501/2019-2020 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |