Türkiye’de mobilya sektörü, firma sayısı, mobilya üretim kapasiteleri, tüketici talepleri ve son dönemlerde hızlı artan ihracat talepleri göz önüne alındığında, ülke ekonomisinde önemli bir yer tutmaktadır. Mobilya açısından, tüketici tercihini etkileyen kriterlerin tespit edilmesi, sektör için önemli bir konudur. Bu çalışmada mobilya alanında uzmanlara (akademisyen, mimar ve mühendis vb.) ve sektör dışında bulunan kullanıcılara anket yapılmıştır. Mobilya tercihlerini etkileyen kriterler, ana ve alt kriterler halinde belirlenmiştir. Anketlerde, Likert ölçeğinden yararlanılarak, bu kriterlerin önem derecesine göre puanlanması talep edilmiştir. Anket verilerinden elde edilen puanlara göre her kriterin ortalaması alınarak, ana ve alt kriterlerin ortalama puan değerleri hesaplanmıştır. Anket sonuçlarına göre, mobilya tercihinde etkili olan kriterlere bakıldığında, sektörde yer alan uzmanlar ile kullanıcılar arasında öncelikli kriterler açısından farklılıklar görülmüştür. Mobilya tasarım ve üretim süreçlerinde yer alan uzmanların, kullanıcı beklentilerini göz önünde bulundurması oldukça önem taşımaktadır. Mobilya sektörü, değişimlerin yaşandığı pazar ortamında rekabet gücünü sağlayabilmek için, ürün geliştirirken kullanıcı beklentilerini ve hedef pazarda etkili olan kriterleri dikkate almalıdır. Mobilya firmalarının başarısında, mobilyanın kullanım alanı ve kullanıcı açısından beklentilerinin doğru bir şekilde analiz edilmesi etkili olmaktadır.
KAROK2021
Bu makale, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Fakültesi’nin 50.yılına özel etkinlikleri kapsamında, 6 - 9 Aralık 2021 tarihleri arasında düzenlenen IV. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi’nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur. Ancak, tam metin halinde hiçbir yerde yayımlanmamıştır.
The furniture sector in Turkey is important for the country’s economy, considering the number of companies, furniture production capacities, consumer demands and the rapidly increasing export demands in recent times. In terms of furniture, determining the criteria that affect consumer choice is an important issue for the sector. In this study, surveys were conducted with experts in the field of furniture (academicians, architects, engineers, etc.) and users outside the sector. The criteria affecting the furniture preferences are determined as main and sub-criteria. By using the Likert scale in the surveys, it was requested that these criteria be scored according to the degree of importance. The average score values of the main and sub-criteria were calculated by taking the average of each criterion according to the scores obtained from the survey data. According to the results of the survey, when the criteria that are effective in choosing furniture are examined, there are differences between the experts in the sector and the users in terms of priority criteria. It is very important for experts involved in furniture design and production processes to consider user expectations. The furniture industry should consider the user expectations and the criteria that are effective in the target market while developing the product, in order to ensure its competitiveness in the market environment where changes are experienced. The correct analysis of the furniture’s usage area and expectations of the user is effective in the success of furniture companies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Orman Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Orman Ürünleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: Özel Sayı |