İşletmelerin
kendilerini ve çalışanlarını değerlendirebilmesinin yolu performans
değerlendirme faaliyetleridir. Ayrıca günümüz işletmecilik mantığının en önemli
unsurlarından bir tanesi yeniliktir. Fakat yenilik zaman zaman işletmelerin
uzak durduğu ve denemekten korktuğu bir olgu haline gelmektedir. Hatta
yenilikçi davranışların olumlu bir çıktı sağlaması gerekirken olumsuz sonuçlar
doğurabildiğine şahit olunabilmektedir. Bu bağlamda araştırmada lojistik
işletmelerindeki algılanan çalışan performansı ile işletme performansı
arasındaki ilişkinin ve bu ilişkide yenilikçi iş davranışının etkisinin ortaya
konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda TRB-2 bölgesinde nicel bir
araştırma gerçekleştirilmiştir. Anket yöntemiyle elde edilen verilerin
bulgularına göre; algılanan çalışan performansının işletme performansını
pozitif yönde etkilediği ve yenilikçi iş davranışının bu ikisi arasındaki ilişkide
negatif yönlü bir düzenleyicilik etkisine sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Algılanan Çalışan Performansı İşletme Performansı Yenilikçi İş Davranışı Lojistik Sektörü TRB-2 Bölgesi
The way for enterprises to evaluate themselves and their employees is
performance evaluation activities. In addition, innovation is one of the most
important elements of today's business logic. However, innovation has become a
phenomenon from which enterprises sometimes avoid or which they are afraid to try from time to
time. In fact, while innovative behaviors are supposed to provide a positive
output, negative consequences can be observed. In this context, it is aimed to
determine the relationship between perceived employee performance and firm
performance in logistics enterprises and the effect of innovative work behavior
on this relationship. For this purpose, a quantitative study was carried out in
the TRB-2 region. According to the findings obtained by the survey method; it
was concluded that perceived employee performance positively affects the firm
performance and innovative work behavior has a negative moderator effect on the
relationship between these two performances.
Perceived Employee Performance Firm Performance Innovative Work Behaviour Logistics Sector TRB-2 Region
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 3 |