The aim of this study is to reveal the impact of destination brand image perceived by people who visit Pamukkale region on their holiday satisfaction, recommendation and revisit intentions. Study involves a questionnaire, conducted on a total of 1032 people visiting Pamukkale, consisting of 795 domestic and 237 foreign visitors. First, dimensions impacting destination image were identified through factor analysis; then, regression analysis was conducted to study dimensions impacting satisfaction, recommendation and revisit. The results of the study involving a questionnaire with 44 statements show that, in Pamukkale destination, “Attractions” has the most positive impact on holiday satisfaction, revisit and recommendation to others. In the light of this finding, it may be said that increasing attractions in Pamukkale region would impact satisfaction, revisit and recommendation to others.
Destination Brand Image Holiday Satisfaction Revisit Intention Pamukkale
Bu çalışmanın amacı, Pamukkale yöresini ziyaret edenlerin algıladığı destinasyon marka imajının tatil memnuniyetine, tavsiye etme ve yeniden ziyaret niyetlerine etkisini belirlemektir. Araştırma Pamukkale’de 795’i yerli ve 237’si yabancı olmak üzere toplam 1032 ziyaretçiye anket uygulanarak yapılmıştır. Öncelikle destinasyon imajına etki eden boyutlar faktör analizi ile belirlenmiş, ardından regresyon analizi ile memnuniyet, tavsiye ve yeniden ziyarete etki eden boyutlar araştırılmıştır. 44 ifadeden oluşan anket aracılığı ile yapılan araştırma sonucunda Pamukkale destinasyonunda tatil memnuniyetine, yeniden ziyarete ve tavsiyeye olumlu etkide bulunan en önemli boyutun “çekicilik” olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçtan hareketle Pamukkale bölgesindeki çekiciliklerin arttırılmasının memnuniyet, tekrar ziyaret ve başkalarına tavsiyede etkili olacağı söylenebilir.
Destinasyon Marka İmajı Tatil Memnuniyeti Tekrar Ziyaret Niyeti Pamukkale
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 3 |