Tüm dünyada evsel ve endüstriyel üretim işlemlerine bağlı olarak atık maddeler
üretilmektedir. Atık maddelerin miktarı her geçen gün artmaktadır. Ayrıca atık maddelerin
depo edileceği alanlar azalmakta ve tekrar kullanım alanları sınırlıdır. Atık maddeler çeşitli
yöntemler kullanılarak tüketilmeye çalışılmaktadır. Atık lastikler genelde yakılarak
tüketilmektedir. Bu kolay ve ucuz bir yöntem olmasına rağmen atık lastiklerin yakılması çevre
kirliliği açısından sorun oluşturmaktadır. Son otuz yılda atık maddelerin yapı üretim malzemesi
olarak kullanılabilirliği ve yeniden kazanımı konusunda araştırmalar yapılmaktadır. Bu
çalışmada, değişik şekil ve boyuttaki atık lastiklerin asfalt betonu içerisindeki etkisi
araştırılmıştır. Numuneler üzerinde Marshall Deneyleri, sünme deneyleri yapılmış ve sonuçlar
ortaya konulmuştur.
Waste materials are produced based on household and industrial manufacturing operations in the world. Amount of these waste materials increase day by day. However, areas where waste materials are deposited decrease and reuse of them is limited. Waste materials are tried to consume using various methods. Generally, waste tires are consumed by burning. Despite this method is easy and cheap, burning of tires cause the environment pollution problem. Researches have made about availability and recycling of waste materials as construction materials over the last three decades. In this study, effect of waste tires which have different shape and dimension was investigated in asphalt concrete. Test specimens were subjected to Marshall Tests and creep tests, and results were exposed.
Konular | İnşaat Mühendisliği |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2009 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 2 |