Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Atık Lastik Katkısının Sıcak Asfalt Özelliklerine Etkisi

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 45 - 64, 31.12.2009

Öz

Tüm dünyada evsel ve endüstriyel üretim işlemlerine bağlı olarak atık maddeler


üretilmektedir. Atık maddelerin miktarı her geçen gün artmaktadır. Ayrıca atık maddelerin


depo edileceği alanlar azalmakta ve tekrar kullanım alanları sınırlıdır. Atık maddeler çeşitli


yöntemler kullanılarak tüketilmeye çalışılmaktadır. Atık lastikler genelde yakılarak


tüketilmektedir. Bu kolay ve ucuz bir yöntem olmasına rağmen atık lastiklerin yakılması çevre


kirliliği açısından sorun oluşturmaktadır. Son otuz yılda atık maddelerin yapı üretim malzemesi


olarak kullanılabilirliği ve yeniden kazanımı konusunda araştırmalar yapılmaktadır. Bu


çalışmada, değişik şekil ve boyuttaki atık lastiklerin asfalt betonu içerisindeki etkisi


araştırılmıştır. Numuneler üzerinde Marshall Deneyleri, sünme deneyleri yapılmış ve sonuçlar


ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • [1] M. Ilıcalı, S.Tayfur, H. Özen, İ. Sönmez, K. Eren, “Asfalt ve Uygulamaları”, İsfalt, İstanbul, 2001.
  • [2] A. Eren, “Dönüştürülen Lastikler”, Buğday Dergisi, (www.bugday.org), 2005.
  • [3] R. Siddique, T.R. Naik, “Properties of concrete containing scrap-tire rubber-an overview”, Waste Management, Vol.24, pp. 563-569, 2004.
  • [4] H. İbrahim, A. Wahhab, J. Hasnain, “Laboratory study of asphalt concrete durability in Jeddah”, Building and Environment, Vol.33, pp.219-230, 1998.
  • [5] A. Tortum, C. Celik, A.C. Aydın, “Determination of the optimum conditions for tire rubber in asphaltconcrete”, Building and Environment, Vol.40, pp.1492-1504, 2005.
  • [6] A. Yüceer, O.N. Çelik, “Polimerlerin Asfalt Betonunda Kullanılması ve atık Plastiklerin Değerlendirilmesi”, İ.M.O Dergisi, Ocak 1991, ss. 227-234.
  • [7] Y. Yıldırım, “Polymer modified asphalt binders”, Construction and Building Materials, Vol.21, pp.66-72, 2005.
  • [8] F.J. Navarro, P. Partal, F. Martinez-Boza, C. Gallegos, “Thermo-rheological behaviour and storage stability of ground tire rubber-modified bitumens”, Fuel, Vol.83, pp.2041-2049, 2004.
  • [9] Y. Ruan, R.R. Davison, C.J. Glover, “The effect of long-term oxidation on the rheological properties of polymer modified asphalts”, Fuel, Vol.82, pp.1763-1773, 2003.
  • [10] F.J. Navarro, P. Partal, F. Martinez-Boza, C. Valencia, C. Gallegos, “Rheological characteristics of ground tire rubber-modified bitumens”, Chemical Engineering Journal, Vol.89, pp.53-61, 2002.
  • [11] Xiaohu Lu, U. Isacsson, “Modification of road bitumens with thermoplastic polymers”, Polymer Testing, Vol.20, pp.77-86, 2001.
  • [12] U. Isacsson, Xiaohu Lu, “Characterization of bitumens modified with SEBS, EVA and EBA polymers”, Journal of Materials Science, Vol.34, pp.3737-3745, 1999.
  • [13] TCK, “Karayolu Teknik Şartnamesi”, Ankara, 2006.
  • [14] W.D. Callister, “Materials Science and Engineering”, 5th Edition, John Wiley&Sons, Inc., 1999.

Effect Of Waste Tire Additives On Hot Mix Asphalt Properties

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 45 - 64, 31.12.2009

Öz

Waste materials are produced based on household and industrial manufacturing


operations in the world. Amount of these waste materials increase day by day. However, areas


where waste materials are deposited decrease and reuse of them is limited. Waste materials are


tried to consume using various methods. Generally, waste tires are consumed by burning.


Despite this method is easy and cheap, burning of tires cause the environment pollution


problem. Researches have made about availability and recycling of waste materials as


construction materials over the last three decades. In this study, effect of waste tires which


have different shape and dimension was investigated in asphalt concrete. Test specimens were


subjected to Marshall Tests and creep tests, and results were exposed.


Kaynakça

  • [1] M. Ilıcalı, S.Tayfur, H. Özen, İ. Sönmez, K. Eren, “Asfalt ve Uygulamaları”, İsfalt, İstanbul, 2001.
  • [2] A. Eren, “Dönüştürülen Lastikler”, Buğday Dergisi, (www.bugday.org), 2005.
  • [3] R. Siddique, T.R. Naik, “Properties of concrete containing scrap-tire rubber-an overview”, Waste Management, Vol.24, pp. 563-569, 2004.
  • [4] H. İbrahim, A. Wahhab, J. Hasnain, “Laboratory study of asphalt concrete durability in Jeddah”, Building and Environment, Vol.33, pp.219-230, 1998.
  • [5] A. Tortum, C. Celik, A.C. Aydın, “Determination of the optimum conditions for tire rubber in asphaltconcrete”, Building and Environment, Vol.40, pp.1492-1504, 2005.
  • [6] A. Yüceer, O.N. Çelik, “Polimerlerin Asfalt Betonunda Kullanılması ve atık Plastiklerin Değerlendirilmesi”, İ.M.O Dergisi, Ocak 1991, ss. 227-234.
  • [7] Y. Yıldırım, “Polymer modified asphalt binders”, Construction and Building Materials, Vol.21, pp.66-72, 2005.
  • [8] F.J. Navarro, P. Partal, F. Martinez-Boza, C. Gallegos, “Thermo-rheological behaviour and storage stability of ground tire rubber-modified bitumens”, Fuel, Vol.83, pp.2041-2049, 2004.
  • [9] Y. Ruan, R.R. Davison, C.J. Glover, “The effect of long-term oxidation on the rheological properties of polymer modified asphalts”, Fuel, Vol.82, pp.1763-1773, 2003.
  • [10] F.J. Navarro, P. Partal, F. Martinez-Boza, C. Valencia, C. Gallegos, “Rheological characteristics of ground tire rubber-modified bitumens”, Chemical Engineering Journal, Vol.89, pp.53-61, 2002.
  • [11] Xiaohu Lu, U. Isacsson, “Modification of road bitumens with thermoplastic polymers”, Polymer Testing, Vol.20, pp.77-86, 2001.
  • [12] U. Isacsson, Xiaohu Lu, “Characterization of bitumens modified with SEBS, EVA and EBA polymers”, Journal of Materials Science, Vol.34, pp.3737-3745, 1999.
  • [13] TCK, “Karayolu Teknik Şartnamesi”, Ankara, 2006.
  • [14] W.D. Callister, “Materials Science and Engineering”, 5th Edition, John Wiley&Sons, Inc., 1999.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular İnşaat Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Karacasu

Şafak Bilgiç

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2009
Kabul Tarihi 12 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karacasu, M., & Bilgiç, Ş. (2009). Atık Lastik Katkısının Sıcak Asfalt Özelliklerine Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 22(2), 45-64.
AMA Karacasu M, Bilgiç Ş. Atık Lastik Katkısının Sıcak Asfalt Özelliklerine Etkisi. ESOGÜ Müh Mim Fak Derg. Aralık 2009;22(2):45-64.
Chicago Karacasu, Murat, ve Şafak Bilgiç. “Atık Lastik Katkısının Sıcak Asfalt Özelliklerine Etkisi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Ve Mimarlık Fakültesi Dergisi 22, sy. 2 (Aralık 2009): 45-64.
EndNote Karacasu M, Bilgiç Ş (01 Aralık 2009) Atık Lastik Katkısının Sıcak Asfalt Özelliklerine Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi 22 2 45–64.
IEEE M. Karacasu ve Ş. Bilgiç, “Atık Lastik Katkısının Sıcak Asfalt Özelliklerine Etkisi”, ESOGÜ Müh Mim Fak Derg, c. 22, sy. 2, ss. 45–64, 2009.
ISNAD Karacasu, Murat - Bilgiç, Şafak. “Atık Lastik Katkısının Sıcak Asfalt Özelliklerine Etkisi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi 22/2 (Aralık 2009), 45-64.
JAMA Karacasu M, Bilgiç Ş. Atık Lastik Katkısının Sıcak Asfalt Özelliklerine Etkisi. ESOGÜ Müh Mim Fak Derg. 2009;22:45–64.
MLA Karacasu, Murat ve Şafak Bilgiç. “Atık Lastik Katkısının Sıcak Asfalt Özelliklerine Etkisi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 2, 2009, ss. 45-64.
Vancouver Karacasu M, Bilgiç Ş. Atık Lastik Katkısının Sıcak Asfalt Özelliklerine Etkisi. ESOGÜ Müh Mim Fak Derg. 2009;22(2):45-64.

20873 13565 13566 15461 13568  14913