Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Atık Lastik Ve Uçucu Küllü Harçların Özelikler

Yıl 2007, Cilt: 20 Sayı: 2, 189 - 200, 31.12.2007

Öz

Bu çalışmada atık otomobil lastiği (AOL) ve uçucu külün (UK) birlikte kullanılarak hazırlanan harçların özelikleri araştırılmıştır. Deneylerde üç farklı çimento tipi (CEM II/A-L 42.5R, CEM I 42.5 R ve CEM II/B-M 32.5R), yüksek performanslı hiperakışkanlaştırıcı ve 0-4 mm arası boyutlarda AOL kullanılmıştır. Hazırlanan standart harç numunelerinde % 30 AOL agregası tüm numunelerde sabittir. Çalışmada çimento miktarından % 0, 5, 10, 15 ve 20 oranlarında azaltılarak yerine UK ilave edilen numuneler hazırlanmıştır. Hazırlanan numunelere 28. gün sonunda fiziksel ve mekanik deneyler yapılmıştır. Bu deneyler sonucu en iyi sonuçların CEM II/A-L 42.5R çimentosundan elde edildiği ve  % 30 AOL + % 5 UK’lı harç numunelerinin diğerlerine göre daha iyi sonuçlar verdiği görülmüştür

Kaynakça

  • [1] E. Rad, “Rubberized Concrete”, New Horizons in Construction Materials Envo Publishing Company, Vol. 1, pp. 287-292, 1976.
  • [2] D. Fedroff, S. Ahmad, B.Z. Savaş, “Mechanical Properties of Concrete with Ground Waste Tire Rubber.” Transportation Research Record, Vol.1532, pp. 66-72,1996.
  • [3] M.C. Bignozzi, F. Sandrolini, “Tyre Rubber Waste Recycling in Self Compacting Concrete”, Cement and Concrete Research, Vol.36, pp. 735739, 2005.
  • [4] Ö.F. Eser, “Lastik Agregalı Betonların Mekanik Özelikleri”, Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Müh.-Mim. Fak., İnş. Müh. Böl., Eskişehir, Ocak 1994.
  • [5] E. Girşen, “Lastik Agregalı Betonların Fiziksel ve Dinamik Özelikleri”, Osmangazi Üniversitesi Müh.-Mim. Fak., İnş. Müh. Böl., Bitirme Ödevi, Eskişehir, Ocak 1994. 199
  • [6] İ.B. Topçu, “The Properties of Rubberized Concretes”, Cement and Concrete Research, Vol. 25, No. 2, pp. 304-310, 1995.
  • [7] İ.B. Topçu, “Assessment of the Brittleness Index of Rubberized Concretes”, Cement and Concrete Research, Vol. 27, No. 2, pp. 177-183, 1997.
  • [8] İ.B. Topçu, N. Avcular, “Collision Behaviours of Rubberized Concrete”, Cement and Concrete Research, Vol. 27, No. 12, pp. 1893-1898, 1997.
  • [9] İ.B. Topçu, Y. Özçelikörs, “Lastik Agregalı Beton”, Akdeniz Ün., Müh. Fak., VII. Müh. Haf., Isparta, 25-29 Mayıs 1992.
  • [10] İ.B. Topçu, “Lastik Agregalı Betonların Dinamik Özelikleri”, TMMOB, İMO Ankara Şubesi, Endüstriyel Atıkların İnşaat Sektöründe Kullanılması Sempozyumu, ss. 339-352, Ankara, Kasım 1993.
  • [11] İ.B. Topçu, “Lastik Agregalı Betonların Kompozit Malzeme Kuralları İle İncelenmesi”, Dumlupınar Üniv., Yapı Mekaniği Semineri 94, Bildiriler Kitabı, ss.71-80, Kütahya, Haziran 1994.
  • [12] İ.B. Topçu, Ö.F. Eser, “Lastik Agregalı Betonların Özelikleri”, Balıkesir Üniv., Müh.-Mim. Fak., III. Balıkesir Müh.-Mim. Semp., ss. 173-181, Balıkesir, 10-11 Nisan 195.
  • [13] İ.B. Topçu, Ö.F. Eser, “Lastik Agregalı Betonların σ−ε Diyagramları”, Balıkesir Üniv., Müh.-Mim. Fak., III. Balıkesir Müh.-Mim. Semp., ss. 183190, Balıkesir, 10-11 Nisan 1995.
  • [14] İ.B. Topçu, “Lastik Katılmış Çimento Harçlarının Özelikleri”, Balıkesir Üniv., Müh.-Mim. Fak., III. Balıkesir Müh.-Mim. Semp., ss. 192-200, Balıkesir, 10-11 Nisan 1995.
  • [15] İ.B., Topçu, “Properties of Concretes Containing Waste Rubber Chips”, 3rd International Symposium on Environmental Geotechnology, pp. 386-394, San Diego CA, USA, June 10-12 1996.
  • [16] İ.B. Topçu, A. Demir, “Durability of Rubberized Mortar and Concrete”, ASCE, Journal of Materials in Civil Engineering, Vol.19, pp.173-178, 2007.
  • [17] İ.B. Topçu, A. Demir, “Uçucu Kül Katkılı Harçlarda Yüksek Sıcaklık Etkisi”, İMO İstanbul Şubesi, 6. Ulusal Beton Kongresi, 16-17-18 Kasım 2005, ss. 101-115. [18] B. Postacıoğlu, “Cisimlerin Yapısı ve Özelikleri”, İTÜ Kütüphanesi, İTÜ Matbaası, 615s.,1981.

Propertıes Of Mortars Wıth Scrap Tıre And Fly Ash

Yıl 2007, Cilt: 20 Sayı: 2, 189 - 200, 31.12.2007

Öz

 In this study, the properties of mortars produced by using scrap tire (ST) and fly ash (FA) have been reviewed. Three different cement types (CEM II/A-L 42.5R, CEM I 42.5 R ve CEM II/B-M 32.5R), high performance super-plasticizer and 0-4 mm sized scrap tire have been used in the experiments.  30 % of ST aggregate is constant at all standard mortar specimens.  Specimens prepared by adding of 0, 5, 10, 15 and 20 % FA, instead of cement. After 28 days, it was carried out those physical and mechanical experiments to the prepared specimens. After these experiments, it is observed that the best results are obtained from  CEM II/A-L 42.5R cement and the experimental features of the mortars produced by using 30 % ST + 5 % FA instead of cement is  better than the other specimens. 

Kaynakça

  • [1] E. Rad, “Rubberized Concrete”, New Horizons in Construction Materials Envo Publishing Company, Vol. 1, pp. 287-292, 1976.
  • [2] D. Fedroff, S. Ahmad, B.Z. Savaş, “Mechanical Properties of Concrete with Ground Waste Tire Rubber.” Transportation Research Record, Vol.1532, pp. 66-72,1996.
  • [3] M.C. Bignozzi, F. Sandrolini, “Tyre Rubber Waste Recycling in Self Compacting Concrete”, Cement and Concrete Research, Vol.36, pp. 735739, 2005.
  • [4] Ö.F. Eser, “Lastik Agregalı Betonların Mekanik Özelikleri”, Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Müh.-Mim. Fak., İnş. Müh. Böl., Eskişehir, Ocak 1994.
  • [5] E. Girşen, “Lastik Agregalı Betonların Fiziksel ve Dinamik Özelikleri”, Osmangazi Üniversitesi Müh.-Mim. Fak., İnş. Müh. Böl., Bitirme Ödevi, Eskişehir, Ocak 1994. 199
  • [6] İ.B. Topçu, “The Properties of Rubberized Concretes”, Cement and Concrete Research, Vol. 25, No. 2, pp. 304-310, 1995.
  • [7] İ.B. Topçu, “Assessment of the Brittleness Index of Rubberized Concretes”, Cement and Concrete Research, Vol. 27, No. 2, pp. 177-183, 1997.
  • [8] İ.B. Topçu, N. Avcular, “Collision Behaviours of Rubberized Concrete”, Cement and Concrete Research, Vol. 27, No. 12, pp. 1893-1898, 1997.
  • [9] İ.B. Topçu, Y. Özçelikörs, “Lastik Agregalı Beton”, Akdeniz Ün., Müh. Fak., VII. Müh. Haf., Isparta, 25-29 Mayıs 1992.
  • [10] İ.B. Topçu, “Lastik Agregalı Betonların Dinamik Özelikleri”, TMMOB, İMO Ankara Şubesi, Endüstriyel Atıkların İnşaat Sektöründe Kullanılması Sempozyumu, ss. 339-352, Ankara, Kasım 1993.
  • [11] İ.B. Topçu, “Lastik Agregalı Betonların Kompozit Malzeme Kuralları İle İncelenmesi”, Dumlupınar Üniv., Yapı Mekaniği Semineri 94, Bildiriler Kitabı, ss.71-80, Kütahya, Haziran 1994.
  • [12] İ.B. Topçu, Ö.F. Eser, “Lastik Agregalı Betonların Özelikleri”, Balıkesir Üniv., Müh.-Mim. Fak., III. Balıkesir Müh.-Mim. Semp., ss. 173-181, Balıkesir, 10-11 Nisan 195.
  • [13] İ.B. Topçu, Ö.F. Eser, “Lastik Agregalı Betonların σ−ε Diyagramları”, Balıkesir Üniv., Müh.-Mim. Fak., III. Balıkesir Müh.-Mim. Semp., ss. 183190, Balıkesir, 10-11 Nisan 1995.
  • [14] İ.B. Topçu, “Lastik Katılmış Çimento Harçlarının Özelikleri”, Balıkesir Üniv., Müh.-Mim. Fak., III. Balıkesir Müh.-Mim. Semp., ss. 192-200, Balıkesir, 10-11 Nisan 1995.
  • [15] İ.B., Topçu, “Properties of Concretes Containing Waste Rubber Chips”, 3rd International Symposium on Environmental Geotechnology, pp. 386-394, San Diego CA, USA, June 10-12 1996.
  • [16] İ.B. Topçu, A. Demir, “Durability of Rubberized Mortar and Concrete”, ASCE, Journal of Materials in Civil Engineering, Vol.19, pp.173-178, 2007.
  • [17] İ.B. Topçu, A. Demir, “Uçucu Kül Katkılı Harçlarda Yüksek Sıcaklık Etkisi”, İMO İstanbul Şubesi, 6. Ulusal Beton Kongresi, 16-17-18 Kasım 2005, ss. 101-115. [18] B. Postacıoğlu, “Cisimlerin Yapısı ve Özelikleri”, İTÜ Kütüphanesi, İTÜ Matbaası, 615s.,1981.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular İnşaat Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İlker Bekir Topçu

Abdullah Demir

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2007
Kabul Tarihi 11 Temmuz 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Topçu, İ. B., & Demir, A. (2007). Atık Lastik Ve Uçucu Küllü Harçların Özelikler. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 20(2), 189-200.
AMA Topçu İB, Demir A. Atık Lastik Ve Uçucu Küllü Harçların Özelikler. ESOGÜ Müh Mim Fak Derg. Aralık 2007;20(2):189-200.
Chicago Topçu, İlker Bekir, ve Abdullah Demir. “Atık Lastik Ve Uçucu Küllü Harçların Özelikler”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Ve Mimarlık Fakültesi Dergisi 20, sy. 2 (Aralık 2007): 189-200.
EndNote Topçu İB, Demir A (01 Aralık 2007) Atık Lastik Ve Uçucu Küllü Harçların Özelikler. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi 20 2 189–200.
IEEE İ. B. Topçu ve A. Demir, “Atık Lastik Ve Uçucu Küllü Harçların Özelikler”, ESOGÜ Müh Mim Fak Derg, c. 20, sy. 2, ss. 189–200, 2007.
ISNAD Topçu, İlker Bekir - Demir, Abdullah. “Atık Lastik Ve Uçucu Küllü Harçların Özelikler”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi 20/2 (Aralık 2007), 189-200.
JAMA Topçu İB, Demir A. Atık Lastik Ve Uçucu Küllü Harçların Özelikler. ESOGÜ Müh Mim Fak Derg. 2007;20:189–200.
MLA Topçu, İlker Bekir ve Abdullah Demir. “Atık Lastik Ve Uçucu Küllü Harçların Özelikler”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 20, sy. 2, 2007, ss. 189-00.
Vancouver Topçu İB, Demir A. Atık Lastik Ve Uçucu Küllü Harçların Özelikler. ESOGÜ Müh Mim Fak Derg. 2007;20(2):189-200.

20873 13565 13566 15461 13568  14913