In this study, the Multidimensional Students' Life Satisfaction Scale developed by Huebner (1994) and used in research on life satisfaction of individuals aged 8-18, was adapted to Turkish culture. The sample group of 931 children, from 5-6 year old children attending preschool education in Aydın province. As a result of the exploratory factor analysis, it was concluded that the scale consisted of a single factor and 9 items that explained 45,47% of the total variance. According to confirmatory factor analysis, it was seen that the structure of the scale was confirmed as a model. The Cronbach alpha reliability coefficient of the scale is 0,847. Accordingly, it was concluded that the scores obtained from the measurement tool called Life Satisfaction Scale (Child Form) are valid and reliable.
Bu çalışmada, Huebner (1994) tarafından geliştirilen ve 8-18 yaş aralığındaki bireylerin yaşam doyumu araştırmalarında kullanılan Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği’nin (Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale) Türk kültürüne uyarlaması yapılmıştır. Aydın ilinde okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş grubu çocuklardan uygun örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiş 931 çocuk örneklem grubunu meydana getirmektedir. Araştırmada açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin toplam varyansın %45,47’sini açıklayan tek faktör ve 9 maddeden oluştuğu sonucuna varılmıştır. DFA ile hesaplanan uyum istatistikleri dikkate alındığında, ölçeğin daha önce belirlenen 9 maddelik tek faktörlü yapısının bir model olarak doğrulandığı görülmüştür. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0,847 olarak hesaplanmıştır. Bu doğrultuda, Yaşam Doyumu Ölçeği (Çocuk Formu) olarak adlandırılan ölçme aracından elde edilen puanların geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |