Araştırmanın amacı liderlik tarzları, örgütsel özdeşleşme, iş performansı, duygusal tükenme ve çalışmanın merkeziliği arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın örneklemi Kırklareli’nde ortaokullarda çalışan öğretmenlerdir. Evren ise Marmara Bölgesindeki ortaokullarda çalışan öğretmenlerdir. Bu kapsamda 318 ortaokul öğretmeninden veriler toplanmıştır. Araştırmada sosyo demografik özelliklerin belirlenmesine yönelik frekans dağılımı, faktör analizleri, güvenirlik testleri, çoklu regresyon testleri, lineer regresyon testleri ve korelasyon analizleri yapılmıştır. Sonuç itibarıyla etik liderlik tarzının örgütsel özdeşleşme alt boyutları, iş performansı ve çalışmanın merkezi-liğini arttırdığı görülmüştür. Nihayetinde okul yöneticilerinin sergilediği etik liderlik tarzı ve ortaokul öğretmenlerinin kurumla özdeşleşmeleri öne çıkmıştır. |
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |