Bu araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin IQ puanlarını
(sözel, performans ve genel puanlar), anne-baba eğitim
düzeyi ve aile geliri değişkenleri açısından karşılaştırmaktır.
Araştırmanın örneklemi Malatya Bilim ve Sanat Merkezi’ne
2005-2012 yılları arasında kayıt olmuş 186’sı kız, 256’sı erkek
olmak üzere toplam 442 üstün yetenekli öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmada veri toplanma aracı olarak, WISC-R ve
bireysel bilgi formu kullanılmıştır. WISC-R’dan elde edilen
skorların geçerlik ve güvenirliği Savaşır ve Şahin tarafından rapor
edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde üç bağımlı değişkendeki
(sözel, performans ve genel) farklılık, 3 bağımsız değişken
açısından, 3 yönlü MANOVA analizinden yararlanılarak analiz
edilmiştir. Elde edilen bulgular, üstün yetenekli öğrencilerin
genel IQ, sözel ve performans IQ puanları arasında anne-baba
eğitim düzeyi ve aile geliri açısından istatistiksel olarak anlamlı
bir fark olmadığını göstermiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |