Kalite çalışmalarında uygulayıcılara yol gösterici olması bekle-nen; kalitenin tanımları, boyutları, hedefleri ile kalitenin nasıl başarılabileceği ve değerlendirilebileceği konuları, özellikle uygulayıcılar açısından kavramsal düzeyde karmaşık konular-dandır. Bu kavramların birbirleri ile ilişkileri ve sonuçta ilgili konuların bir bütün olarak nasıl ele alınacağı, sağlık kurumları gibi karmaşık yapılarda daha çok önem arz etmektedir. Sağlık hizmetlerinde kalitenin hedefleri, sağlık hizmetleri kalitesinin ne şekilde izlenip değerlendirilebileceği gibi unsurlar Sağlık Hizmet-leri Çok Boyutlu Kalite Modeli ile ele alınıp değerlendirilmekte, ancak ortaya konulan modelin nasıl uygulanabileceğine ilişkin bir çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışma, Sağlık Hizmetleri Çok Boyutlu Kalite Modeli’nin sağlık kurumlarında nasıl uygulanabi-leceğini ve farklı standart setleri ya da kalite sistemlerinin tercih edilmesi durumunda bir değerlendirme aracı olarak nasıl kullanılabileceğinin ortaya konulmasına yönelik olarak hazır-lanmıştır. Bu amaçla çalışmada öncelikle kısaca modelden bahsedilmekte ve daha sonra modelin nasıl uygulanabileceği adım adım anlatılmaya çalışılmaktadır. Çalışmada açıklanan uygulama yol haritası için, seçilen bir sağlık kurumunda pilot uygulamaların gerçekleştirilmesi daha sonraki çalışmalar için önerilebilecektir. |
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |