Mikro ekonominin önemli aktörlerinden olan firmalar, içinde
bulunduğu çevreden ve bu çevrede yer alan çeşitli ortamlardan
etkilenmektedir. Bunların içerisinde en önemlilerinden birisi de
makro ekonomik ortamdır. Makro ekonomik ortam içerisinde
çok sayıda değişken, firma performansını az ya da çok etkilemektedir.
Bu çalışma kapsamında belirlenen bazı makro
ekonomik değişkenlerle, firma performansı için gösterge olarak
belirlenen kâr durumları ve hasılatları arasındaki ilişki, korelasyon
analizi ve çoklu regresyon analizi yöntemleriyle belirlenmeye
çalışılmıştır. Çalışma kapsamında Türkiye otomotiv sektörü
incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda çeşitli düzeylerde
ekonomik teoriyi destekleyen sonuçlar elde edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |