BibTex RIS Kaynak Göster

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterliklerinin İncelenmesi: ESOGÜ İİBF Öğrencileri Örneği

Yıl 2016, , 0 - 0, 21.12.2016
https://doi.org/10.17494/ogusbd.47415

Öz

 

Bu araştırmanın amacı, İİBF öğrencilerinin matematik okuryazar-lığı özyeterliklerini incelemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2013-2014 öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat, İşletme, Maliye, Kamu Yönetimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 250 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, Özgen ve Bindak (2008) tarafından geliştirilen Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; İİBF öğrenci-lerinin matematik okuryazarlığı özyeterliklerinin “orta” düzeyde olduğu, erkek öğrencilerin, akademik başarısı daha yüksek öğrencilerin, İktisat, İşletme ve Maliye bölümü öğrencilerinin, 2, 3 ve 4. Sınıf öğrencilerinin daha yüksek özyeterliğe sahip olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara dayanarak İİBF öğrencile-rinin matematik okuryazarlığı özyeterliklerinin yükseltilmesine yönelik bazı öneriler geliştirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Uzun Bu kişi benim

Kürşat Yenilmez

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Uzun, Ö., & Yenilmez, K. (2016). İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterliklerinin İncelenmesi: ESOGÜ İİBF Öğrencileri Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1). https://doi.org/10.17494/ogusbd.47415
AMA Uzun Ö, Yenilmez K. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterliklerinin İncelenmesi: ESOGÜ İİBF Öğrencileri Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2016;17(1). doi:10.17494/ogusbd.47415
Chicago Uzun, Özlem, ve Kürşat Yenilmez. “İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterliklerinin İncelenmesi: ESOGÜ İİBF Öğrencileri Örneği”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17, sy. 1 (Haziran 2016). https://doi.org/10.17494/ogusbd.47415.
EndNote Uzun Ö, Yenilmez K (01 Haziran 2016) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterliklerinin İncelenmesi: ESOGÜ İİBF Öğrencileri Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17 1
IEEE Ö. Uzun ve K. Yenilmez, “İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterliklerinin İncelenmesi: ESOGÜ İİBF Öğrencileri Örneği”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 17, sy. 1, 2016, doi: 10.17494/ogusbd.47415.
ISNAD Uzun, Özlem - Yenilmez, Kürşat. “İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterliklerinin İncelenmesi: ESOGÜ İİBF Öğrencileri Örneği”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17/1 (Haziran 2016). https://doi.org/10.17494/ogusbd.47415.
JAMA Uzun Ö, Yenilmez K. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterliklerinin İncelenmesi: ESOGÜ İİBF Öğrencileri Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;17. doi:10.17494/ogusbd.47415.
MLA Uzun, Özlem ve Kürşat Yenilmez. “İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterliklerinin İncelenmesi: ESOGÜ İİBF Öğrencileri Örneği”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 17, sy. 1, 2016, doi:10.17494/ogusbd.47415.
Vancouver Uzun Ö, Yenilmez K. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterliklerinin İncelenmesi: ESOGÜ İİBF Öğrencileri Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;17(1).