Bu araştırmanın amacı, İİBF öğrencilerinin matematik okuryazar-lığı özyeterliklerini incelemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2013-2014 öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat, İşletme, Maliye, Kamu Yönetimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 250 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, Özgen ve Bindak (2008) tarafından geliştirilen Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; İİBF öğrenci-lerinin matematik okuryazarlığı özyeterliklerinin “orta” düzeyde olduğu, erkek öğrencilerin, akademik başarısı daha yüksek öğrencilerin, İktisat, İşletme ve Maliye bölümü öğrencilerinin, 2, 3 ve 4. Sınıf öğrencilerinin daha yüksek özyeterliğe sahip olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara dayanarak İİBF öğrencile-rinin matematik okuryazarlığı özyeterliklerinin yükseltilmesine yönelik bazı öneriler geliştirilmiştir. |
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |