Öğrenme, yaratıcılık ve performans iş yaşamında çalışanların ba-şarısında öne çıkan kavramlar arasındadır. Etkisi incelenen kont-rol olgusuysa planlarla gerçeklerin karşılaştırılması ve gerekti-ğinde sapmaların düzeltilmesiyle ilgilidir. Bu makalenin amacı ör-gütlerde yürütülen kontrol faaliyetlerinin çalışanların yaratıcılık-ları, öğrenme davranışı ve performansları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla kontrol; yönetimsel olarak resmi ve gayri resmi kontrol başlığında iki alt boyut ve bunların alt bileşenleriyle ele alınmıştır. Uygulama alanı olarak seçilen havacılık sanayi üze-rinde, belirlenen faktörler arasındaki ilişkiler yapısal eşitlik modeliyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak; kişisel kontrol haricinde hiçbir kontrol bileşeninin yaratıcılık üzerinde etkili olmadığı ancak sosyal kontrol dışındaki tüm kontrol türlerinin öğrenme üzerinde etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Bir başka bulgu da kontrol türlerinin aracı olmadan doğrudan performans ile arasında anlamlı bir ilişki bulunmamasıdır.
Kontrol Yaratıcılık Öğrenme Performans Yapısal Eşitlik Modeli
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |