Araştırma turistlerin
seyahat bloglarında yer alan destinasyon rehberlerindeki yeme-içme
aktivitelerine ilişkin önerilerden etkilenimleri ile ilgili bir durum
değerlendirmesi gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda nitel veri
toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler çevrimiçi
platformda 71 kişiden yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile
toplanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında çözümlenmiş, betimsel
analiz ve sayısal analize tabi tutulmuştur. Bulgular turistlerin seyahat
bloglarındaki yeme-içme aktivitelerine ilişkin içeriklerin seyahat planlamasına
etki ettiğini, bu etkinin ise bloglarda gidilecek destinasyon ile ilgili
sunulan bilgilerden kaynaklandığını göstermektedir. Ayrıca, seyahat
bloglarındaki görsel içerikler metin içeriklere göre çok daha fazla dikkat
çekmektedir. Bunun yanı sıra, seyahat bloglarına yönelik güven algısının
değişkenlik gösterebildiği bu hususta kullanıcı yorumları, reklam içerikleri,
içerik metnin diğer bloglarla örtüşmesi ve abartılı olup olmaması gibi
etkenlerin belirleyici olduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |