Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?

Yıl 2018, , 65 - 82, 03.12.2018
https://doi.org/10.17494/ogusbd.505785

Öz



Araştırma turistlerin
seyahat bloglarında yer alan destinasyon rehberlerindeki yeme-içme
aktivitelerine ilişkin önerilerden etkilenimleri ile ilgili bir durum
değerlendirmesi gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda nitel veri
toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler çevrimiçi
platformda 71 kişiden yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile
toplanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında çözümlenmiş, betimsel
analiz ve sayısal analize tabi tutulmuştur. Bulgular turistlerin seyahat
bloglarındaki yeme-içme aktivitelerine ilişkin içeriklerin seyahat planlamasına
etki ettiğini, bu etkinin ise bloglarda gidilecek destinasyon ile ilgili
sunulan bilgilerden kaynaklandığını göstermektedir. Ayrıca, seyahat
bloglarındaki görsel içerikler metin içeriklere göre çok daha fazla dikkat
çekmektedir. Bunun yanı sıra, seyahat bloglarına yönelik güven algısının
değişkenlik gösterebildiği bu hususta kullanıcı yorumları, reklam içerikleri,
içerik metnin diğer bloglarla örtüşmesi ve abartılı olup olmaması gibi
etkenlerin belirleyici olduğu görülmektedir.



Kaynakça

  • Budden, C. B., Anthony, J. F., Budden, M. C., & Jones, M. A. (2007). Managing the evolution of a revolution: marketing ımplications of ınternet media usage among college students. College Teaching Methods & Styles Journal, 3(3), 1-10. Buhalis, D., & Law, R. (2008). Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet—The state of eTourism research. Tourism management, 29(4), 609-623. Carù, A., & Cova, B. (2008). Small versus big stories in framing consumption experiences. Qualitative Market Research: An International Journal, 11(2), 166-176.
  • Capatina, A., Micu, A., Micu, A. E., Bouzaabia, R., & Bouzaabia, O. (2017). Country-Based comparison of accommodation brands in social media: ancountry-based comparison of accommodation brands in social media: an fsqca approach. Journal Of Business Research, 1-8. Chen, Y. C., Shang, R. A., & Li, M. J. (2014). The effects of perceived relevance of travel blogs’ content on the behavioral intention to visit a tourist destination. Computers in Human Behavior, 30, 787-799. Chung, J. Y., & Buhalis, D. (2008). Web 2.0: A Study of Online Travel Community. In P. O’Connor, W. Höpken, & U. Gretzel (Eds.), Information and communication technologies in tourism 2008 (pp. 70–81). New York, NY: Springer-Wien. Cox, C., Burgess, S., Sellitto, C., & Buultjens, J. (2008). Consumer-generated web-based tourism marketing. CRC for Sustainable Tourism. Dellarocas, C. (2003). The Digitization of word of mouth: promise challenges of online reputation mechanisms. Management Science, 49(10), 1407-1424. Fotis, J., Buhalis, D. & Rossides, N. (2012). Social Media Use and Impact During The Holiday Travel Planning Process. In: Fuchs, M. Ricci, F., Cantonini, L. (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism. Springer-Verlag, Vienna, Austria, pp. 13-24. Kannan, P., & Li, H. A. (2017). Digital marketing: a framework, review and research agenda. International Journal of Research in Marketing, 22-45. Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons, 53(1), 59-68. Kietzmann, J. H., Hermkens, K., Mccarthy, I. P., & Silvestre, B. S. (2011). Social media? get serious! understanding the functional building blocks of social media. Business Horizons, 54(3), 241–251. Kim, H., Xiang, Z., & Fesenmaier, D. R. (2015). Use of the internet for trip planning: A generational analysis. Journal of Travel & Tourism Marketing, 32(3), 276-289. Kiralova, A., & Pavliceka, A. (2015). Development of Social Media Strategies in Tourism Destination. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (175), 358-366. Kuric, N. (2016). Social Media and Promotion of Tourist Destinations with Negative Country Image. Master Thesis. Switzerland: University of Fribourg. Leeflang, P., Verhoef, P., Dahlström, P., & Freundt, T. (2014). Challenges and solutions for marketing in a digital era. European Management Journal, 1-12. Leung, D., Law, R., Hoof, H. V., & Buhalis, D. (2013). Social media in tourism and hospitality: a literature review. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(3), 3-22. Leung, X. Y., Bai, B., & Stahura, K. A. (2015). The marketing effectiveness of social media in the hotel industry: A comparison of Facebook and Twitter. Journal of Hospitality & Tourism Research, 39(2), 147-169. Mason, M. (2010). Sample size and saturation in phd studies using qualitative interviews, Forum: Qualitative Social Research, 11(3), 1-19. Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K., & Healy, M. (2016). Internet marketing capabilities and international market growth. International Business Review, 820-830. Nezakati, H., Amidi, A., Jusoh, Y. Y., Moghadas, S., Aziz, Y. A., & Sohrabinezhadtalemi, R. (2015). Review of social media potential on knowledge sharing and collaboration in tourism ındustry. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 120-125. Pan, B., Maclaurın, T., & Crotts, J. C. (2007). Travel blogs and the implications for destination marketing. Journal of Travel Research, 46(1), 35-45. Sirakaya, E., & Woodside, A. G. (2005). Building and testing theories of decision making by travellers. Tourism management, 26(6), 815-832. Sparks, B. A., & Browning, V. (2011). The impact of online reviews on hotel booking intentions and perception of trust. Tourism management, 32(6), 1310-1323. Sotiriadis, M. D. (2017). Sharing tourism experiences in social media. Emerald Insight, 29(1), 179-225. Sun, M., Ryan, C., & Pan, S. (2014). Assessing tourists' perceptions and behaviour through photographic and blog analysis: The case of Chinese bloggers and New Zealand holidays. Tourism Management Perspectives, 12, 125-133. Surugiu, M.-R., & Surugiu, C. (2015). Heritage tourism entrepreneurship and social media: opportunities and challenges. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 75-81. Statista. (2018). Number of social media users worldwide from 2010 to 2021 (in billions) https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/. Tiago, M. M., & Verissimo, J. C. (2014). Digital marketing and social media: Why bother? Business Horizons, 703-708. Volo, S. (2010). Bloggers’ reported tourist experiences: Their utility as a tourism data source and their effect on prospective tourists. Journal of Vacation Marketing, 16(4), 297-311. Yazgan, Ş. (2012). Bilgi edinme aracı olarak blogların turistik satın alma davranışına etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Aydın.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6.Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Zehrer, A., Crotts, J. C., & Magnini, V. P. (2011). The perceived usefulness of blog postings: An extension of the expectancy-disconfirmation paradigm. Tourism Management, 32(1), 106-113. Zeng, B., & Gerritsen, R. (2014). What do we know about social media in tourism? A review. Tourism Management Perspectives, 27-36. Wang, H. Y. (2011). Exploring the factors of gastronomy blogs influencing readers’ intention to taste. International Journal of Hospitality Management, 30(3), 503-514. We are Social. (2017). We are Social: https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview_ .
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duran Cankül 0000-0001-5067-6904

Hilmi Ar Bu kişi benim 0000-0001-7985-978X

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 24 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Cankül, D., & Ar, H. (2018). Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 65-82. https://doi.org/10.17494/ogusbd.505785
AMA Cankül D, Ar H. Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2018;19(2):65-82. doi:10.17494/ogusbd.505785
Chicago Cankül, Duran, ve Hilmi Ar. “Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19, sy. 2 (Aralık 2018): 65-82. https://doi.org/10.17494/ogusbd.505785.
EndNote Cankül D, Ar H (01 Aralık 2018) Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19 2 65–82.
IEEE D. Cankül ve H. Ar, “Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 19, sy. 2, ss. 65–82, 2018, doi: 10.17494/ogusbd.505785.
ISNAD Cankül, Duran - Ar, Hilmi. “Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19/2 (Aralık 2018), 65-82. https://doi.org/10.17494/ogusbd.505785.
JAMA Cankül D, Ar H. Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;19:65–82.
MLA Cankül, Duran ve Hilmi Ar. “Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 19, sy. 2, 2018, ss. 65-82, doi:10.17494/ogusbd.505785.
Vancouver Cankül D, Ar H. Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;19(2):65-82.