Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme

Yıl 2019, , 289 - 304, 05.04.2019
https://doi.org/10.17494/ogusbd.548361

Öz

Bu çalışmanın amacı, hayat bilgisi dersinde dijital
bir değerlendirme aracı geliştirmek ve uygulama sürecini betimlemektir. Bu amaç
doğrultusunda nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığı
karma desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını orta
sosyo-ekonomik çevreye sahip bir okulun birinci sınıfına devam eden 32 öğrenci
ve bu sınıfların öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın nicel verileri;
öğrencilerin oyun sürecindeki hamle sayıları, oynarken geçirdikleri süre ve
elde ettikleri skorlara dayalı olarak toplanmıştır. Araştırmanın nitel
boyutundaki veriler sınıf öğretmenleriyle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış
görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre; geliştirilen
dijital değerlendirme aracının uygulama sürecinde öğrencilerin teknoloji kulanım
becerileri konusunda sorunlar yaşadıkları öte yandan aracı kullanmaktan keyif
aldıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akça, M. A., Barut, E., ve Önder, R. (2014). Fen Bilgisi Eğitimi için Web Tabanlı Öğrenme Ortamı. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (s. 190-196). Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • An, Y.-J., Aworuwa, B., Ballard, G., ve Williams, K. (2010). Teaching with Web 2.0 Technologies: Benefits, Barriers and Best Practices. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 7, 41-48.
  • Anılan, H., ve Kılıç, Z. (2010). Hayat bilgisi dersinde kullanılan performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1356-1369.
  • Baki, A., ve Gökçek, T. (2012). Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21.
  • Creswell, J. W. (2008). Educational research: planning, conducting and evaluating quantitaive and qualitative research (3. ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc. Upper Saddle River.
  • Çetinkaya, M., ve Taş, E. (2016). Web Destekli ve Etkinlik Temelli Ölçme Değerlendirme Materyali Geliştirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 21-28. Duban, N., ve Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 7(3), 769-784.
  • Eyal, L. (2012). Digital Assessment Literacy — the Core Role of the Teacher in a Digital Environment. International Forum of Educational Technology & Society, 15(2), 37–49.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., ve Airasian, P. W. (2006). Educational research: competencies for analysis and applications (8. Baskı b.). New Jersey: Pearson Education.
  • Gömleksiz, M. N., Yıldırım, F., ve Yetkiner, A. (2011). Hayat bilgisi dersinde alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 823-840.
  • Güleryüz, H. (2008). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Programı. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Güneş, T., Dilek, N. Ş., Hoplan, M., Çelikoğlu, M., ve Demir, E. S. (2010). Teachers' opinions on alternative assessment and their applications. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 925-935.
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches (3. ed.). California: SAGE.
  • Johnson, R. B., ve Onwuegbuzie, A. J. (2004). Mixed Methods Research:A Research Paradigm Whose Time Has Come. Educational Researcher, 33(7), 14-26. 11 20, 2018 tarihinde http://www.aera.net/uploadedfiles/journals_and_publications/journals/educational_researcher/volume_33_no_7/03erv33n7_johnson.pdf adresinden alındı
  • Kabapınar, Y. (2012). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Geliştirilmiş 3. b.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A., ve Meşeci, B. (2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179. Kaya, A., Balay, R., ve Göçen, A. (2012). Öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin bilme, uygulama ve eğitim ihtiyacı düzeyleri. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1229- 1259.
  • Kilmen, S., ve Kösterelioğlu, İ. (2017). Öğretmenlerin tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik görüşlerinin CHAID analizi ile incelenmesi. İlköğretim Online, 16(1), 256-273.
  • MEB. (2015). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (ilkokul 1,2 ve 3.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. (2018). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (ilkokul 1,2 ve 3.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Ören, F. Ş., Ormancı, Ü., ve Evrekli, E. (2014). Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim, 39(173), 101-116.
  • Paliç, G., ve Akdeniz, A. R. (2012). Beyin Temelli Öğrenmeye Dayalı Web Destekli Bir Öğretim Materyalinin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 6(1), 67-93.
  • Prensky, M. (2007). Digital game-based learning. St. Paul: Paragon House Ed .
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrfan Süral Bu kişi benim 0000-0003-2232-9483

Pınar Girmen 0000-0001-6194-8354

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 18 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Süral, İ., & Girmen, P. (2019). Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 289-304. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548361
AMA Süral İ, Girmen P. Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Nisan 2019;20:289-304. doi:10.17494/ogusbd.548361
Chicago Süral, İrfan, ve Pınar Girmen. “Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, Nisan (Nisan 2019): 289-304. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548361.
EndNote Süral İ, Girmen P (01 Nisan 2019) Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 289–304.
IEEE İ. Süral ve P. Girmen, “Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 20, ss. 289–304, 2019, doi: 10.17494/ogusbd.548361.
ISNAD Süral, İrfan - Girmen, Pınar. “Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 (Nisan 2019), 289-304. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548361.
JAMA Süral İ, Girmen P. Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:289–304.
MLA Süral, İrfan ve Pınar Girmen. “Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 20, 2019, ss. 289-04, doi:10.17494/ogusbd.548361.
Vancouver Süral İ, Girmen P. Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:289-304.