Bu çalışmanın amacı, hayat bilgisi dersinde dijital
bir değerlendirme aracı geliştirmek ve uygulama sürecini betimlemektir. Bu amaç
doğrultusunda nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığı
karma desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını orta
sosyo-ekonomik çevreye sahip bir okulun birinci sınıfına devam eden 32 öğrenci
ve bu sınıfların öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın nicel verileri;
öğrencilerin oyun sürecindeki hamle sayıları, oynarken geçirdikleri süre ve
elde ettikleri skorlara dayalı olarak toplanmıştır. Araştırmanın nitel
boyutundaki veriler sınıf öğretmenleriyle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış
görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre; geliştirilen
dijital değerlendirme aracının uygulama sürecinde öğrencilerin teknoloji kulanım
becerileri konusunda sorunlar yaşadıkları öte yandan aracı kullanmaktan keyif
aldıkları belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |