Araştırmanın amacı, üstün zekâlı birinci sınıf
öğrencilerinin ilk okuma-yazma hatalarını belirlemektir. Araştırma deseni
olarak nitel araştırma desenlerinden durum çalışması, veri toplama aracı olarak
doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 2017-2018 yıllarında İstanbul’da
öğrenim gören üstün zekâlı 30 birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler
nitel içerik analiziyle çözümlenmiş, ‘’Sesli Okuma Hataları Ölçeği’’ ve ‘’Yazma
Hataları Ölçeği’’ ile değerlendirme yapılmıştır. Değerlendirmeler sonucunda
üstün zekâlı öğrencilerin en fazla ‘’okurken atlama’’ ve ‘’ vurguya dikkat
etmeden okuma’’ hatalarını yaptığı görülmüştür. Öğrencilerin ‘’ilk okuma-yazmaya
başlama ve ilerleme’’ ile ‘’bağımsız okuma ve yazma’’ aşamasındaki hataları
incelenmiş, bu aşamalar arasında tüm yazma hatalarında azalma, ‘’cümleye küçük
harfle başlama’’, ‘’kelimeler arasında fazla boşluk bırakma’’, ‘’satıra yanlış
yerden başlayarak yazma’’ hatalarında artış olduğu saptanmıştır.
Üstün Zekâ Eğitimi İlk Okuma ve Yazma Üstün Zekâlı Öğrenci Okuma Hataları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |