FATIH projesinin hayata geçirilmesiyle teknolojik gelişmelerin eğitime
adaptasyonu önem kazanmıştır. Bu araştırmanın amacı Türkiye’de bir devlet
üniversitesinde öğrenim gören aday öğretmenlerin dokunmatik ekranlı akıllı cihazlara
yönelik öz yeterlilik algılarının ve sosyal çevre etkisinin teknolojiyi
kabullenmelerine etkisini incelemektir. Önceki araştırmalar temel alınarak beş
değişkenli bir model oluşturulmuştur. Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli
ölçeği aracılığı ile 322 aday öğretmenden veri toplanmıştır. Gerekli ilişkileri
ortaya çıkarmak için yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Veri-model
uyumu kabul edilebilir düzeyde çıkmıştır ve YEM sonuçları “X2/df
< 3, RMSEA = 0.06, RMR = 0.07, CFI = 0.96, NFI= 0.92, GFI= 0.92, AGFI= 0.89”
biçimindedir. Algılanan kullanışlılık ve algılanan kullanım kolaylığı
teknolojik davranışsal niyetin anlamlı düzeydeki belirleyicileridir. Ek olarak,
sosyal etki ve öz yeterlilik algılarının algılanan kullanışlılık ve kullanım
kolaylığı üzerinde pozitif ve doğrudan etkisi olduğu tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |