Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Resim-İş Öğretmenliği Programı ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi

Yıl 2019, , 649 - 690, 05.04.2019
https://doi.org/10.17494/ogusbd.553792

Öz



Bireyin kendi istek, ilgi ve
becerilerin farkındalığına bağlı olarak meslek seçimi ve uzmanlaşma isteği
pragmatik yaklaşımlar sergilerken, aynı zamanda bilinç düzeyinde kararlılık
sergileyen bir algı ile gerçekleşebilmektedir. Bu nedenle bireyin seçtiği mesleğe
ilişkin algısı önemlidir. Özellikle gelecek nesillerin yetişmesine katkı
sağlayan bir meslek olarak öğretmenlik bu konuda kritik meslekler arasındadır. Dolayısıyla bu araştırma ile, Resim-İş
Öğretmenliği Programı ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının öğretmenlik
meslek algılarını ortaya çıkarmak ve karşılaştırmak amaçlanmıştır. Araştırma
grubunu Özel Yetenek Sınavına katılan Resim-İş Öğretmenliği Programı ve mezun
olan Görsel Sanatlar Öğretmen Adayları oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, Şişman
ve Acat (2003) tarafından geliştirilen “öğretmenlik mesleğine ilişkin algı ölçeği
kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular ilgili alanyazın doğrultusunda
tartışılmıştır.



Kaynakça

  • Aslan, G. (2013). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. (Edit: Doç. Dr. Ayçan Çiçek Sağlam), Ankara: Maya Akademi, 1-36. Aydın, R., Ömür, Y. E. ve Argon T. (2014). Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Akademik Alanda Arzularını Erteleme Düzeylerine Yönelik Görüşleri. Eğitim Bilimleri Dergisi, 40, 1-12. Aydın, R. ve Sağlam, G. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 257-294. Bulut, D. (2011). Müzik Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 31, Sayı 3, 651-674. Buyurgan, S. (2007). Eğitim Fakülteleri Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Aldıkları Eğitim-Öğretime Yönelik Görüş ve Beklentileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 657-677. Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y.(2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 207-237. Çermik, H., Doğan, B. ve Şahin, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 201-212. Dilmaç, O. ve Topal, G. (2017). Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarının Mesleki Kaygılarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), Sayfa 383-403. Erişti, S.D.B. (2017). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ‘Resim-İş Öğretmenliği’ Algılarına İlişkin Metaforlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 18, Sayı 1, 265-280. İlhan, S. (2008). Yeni Kapitalizm ve Meslek Olgusunun Değişen Anlamları Üzerine. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 313-328. Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Eğitim Danışmanlık Ltd. Katırancı, M.D. (2018). Görsel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Gazi Üniversitesi’ni ve Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etme Nedenleri. The Journal of International Lingual, Social and Educational, 4(1), 98-110. Kurtuldu, M.K. (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Algılarının ve Öğretmenlik Mesleğine Bakışlarının Değerlendirilmesi. Millî Eğitim, Sayı 186, 249-264. Özbek, R., Kahyaoğlu, M. ve Özgen, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (2), 221-232. Özsoy, G., Özsoy, S., Özkara, Y. ve Memiş, A.D. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler. İlköğretim Online, 9 (3), 910-921. Öztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Sarıkaya, T. ve Khorshid, L. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi: Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423. Şişman, M. ve Acat, M. B. (2003). Öğretmenlik Uygulaması Çalışmalarının Öğretmenlik Mesleğinin Algılanmasındaki Etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 235-250. Yokuş, H., Yokuş, T. ve Kalaycıoğlu, G. (2013). Müzik Öğretmeni Aday Adaylarının Öğretmenlik Meslek Algısı ve Müzik Özel Yetenek Sınavı Başarıları Arasındaki İlişki. e-Journal of New World Sciences Academy NWSA-FineArts, 8 (1), 90-102
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salih Bayçu 0000-0003-0324-1806

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Bayçu, S. (2019). Resim-İş Öğretmenliği Programı ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 649-690. https://doi.org/10.17494/ogusbd.553792
AMA Bayçu S. Resim-İş Öğretmenliği Programı ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Nisan 2019;20:649-690. doi:10.17494/ogusbd.553792
Chicago Bayçu, Salih. “Resim-İş Öğretmenliği Programı Ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, Nisan (Nisan 2019): 649-90. https://doi.org/10.17494/ogusbd.553792.
EndNote Bayçu S (01 Nisan 2019) Resim-İş Öğretmenliği Programı ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 649–690.
IEEE S. Bayçu, “Resim-İş Öğretmenliği Programı ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 20, ss. 649–690, 2019, doi: 10.17494/ogusbd.553792.
ISNAD Bayçu, Salih. “Resim-İş Öğretmenliği Programı Ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 (Nisan 2019), 649-690. https://doi.org/10.17494/ogusbd.553792.
JAMA Bayçu S. Resim-İş Öğretmenliği Programı ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:649–690.
MLA Bayçu, Salih. “Resim-İş Öğretmenliği Programı Ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 20, 2019, ss. 649-90, doi:10.17494/ogusbd.553792.
Vancouver Bayçu S. Resim-İş Öğretmenliği Programı ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:649-90.