Bireyin kendi istek, ilgi ve
becerilerin farkındalığına bağlı olarak meslek seçimi ve uzmanlaşma isteği
pragmatik yaklaşımlar sergilerken, aynı zamanda bilinç düzeyinde kararlılık
sergileyen bir algı ile gerçekleşebilmektedir. Bu nedenle bireyin seçtiği mesleğe
ilişkin algısı önemlidir. Özellikle gelecek nesillerin yetişmesine katkı
sağlayan bir meslek olarak öğretmenlik bu konuda kritik meslekler arasındadır. Dolayısıyla bu araştırma ile, Resim-İş
Öğretmenliği Programı ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının öğretmenlik
meslek algılarını ortaya çıkarmak ve karşılaştırmak amaçlanmıştır. Araştırma
grubunu Özel Yetenek Sınavına katılan Resim-İş Öğretmenliği Programı ve mezun
olan Görsel Sanatlar Öğretmen Adayları oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, Şişman
ve Acat (2003) tarafından geliştirilen “öğretmenlik mesleğine ilişkin algı ölçeği”
kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular ilgili alanyazın doğrultusunda
tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |