Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bölme işleminin eşit
paylaşım ve kayıp çarpan anlamlarına odaklanan problemleri çözme becerilerini
incelemektir. İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir devlet üniversitesinin Sınıf
Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 60 öğretmen adayı ile yürütülen bu
çalışmanın verileri, 8 problemden oluşan problem çözme testi ile toplanmıştır.
Öğretmen adaylarının problem çözümleri; Verschaffel, De Corte ve Lasure (1994)
tarafından geliştirilen çerçeve ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda,
öğretmen adaylarının eşit paylaşım anlamına odaklanan bölme işlemi
problemlerine, kayıp çarpan anlamına odaklanan bölme işlemi problemlerine
kıyasla daha gerçekçi yanıtlar verdikleri görülmüştür
Problem Çözme Bölme İşlemi Bölme İşleminde Kalanın Yorumlanması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |